چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازهم افزایش می یابد

24 خرداد 1401
همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازهم افزایش می یابد

به گزارش بانک اول ، علی حیدری در گفتگو با مهر در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: همسان سازی حقوق بر مبنای مشارکت افراد در پرداخت حق بیمه و اینکه در طی سال‌های فعالیت خود حداقل حقوق و یا بالاتر را دریافت می‌کرده صورت می‌گیرد و در مجموع اجرای قانون متناسب سازی به عدالت و اصول نزدیک‌تر است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص متناسب سازی حقوق دوگانه عمل شده است، افزود: در قانون بودجه و به صورت عرفی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، دولت و مجلس بودجه‌ای را اختصاص داده‌اند اما در مورد متناسب سازی حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی این کمک صورت نمی‌گیرد.

 

نائب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: اگر صندوق‌های کشوری و لشکری از محل منابع خود متناسب سازی کنند ایرادی ندارد اما وقتی از منابع مربوط به مالیات، نفت و همچنین بودجه و اعتبارات دولتی این کار انجام می‌شود، طبیعتاً اگر بخواهیم به عدالت نزدیک باشیم باید همه صندوق‌ها اعم از تأمین اجتماعی، صندوق روستاییان و عشایر، فولاد و صندوق‌های دیگر هم بتوانند از این منابع دولتی بهره مند شوند چون این منابع متعلق به همه مردم است.

 

حیدری در خصوص بودجه همسان سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در قانون بودجه سال ۹۹ مجلس به دولت حکم کرده که ۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و در تبصره‌ای نیز آمده که سازمان ۳۰ درصد این اعتبار را برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش خود هزینه کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا همسان‌سازی در سال‌های آینده نیز ادامه دارد یا خیر، اظهار داشت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی یک فرآیند ادامه دار است. متناسب سازی هر ساله اجرا می‌شود. همچنین طبق قانون ماده ۹۶، سازمان تأمین اجتماعی هر ساله مستمری را متناسب با تورم افزایش می‌دهد. در طول سال‌های دولت یازدهم، بالاتر از نرخ تورم، افزایش مستمری انجام شد.

 

نائب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، ادامه داد: متناسب سازی روی حداقل دستمزد انجام می‌شود و مستمری بگیرانی را داریم که در مدت پرداخت حق بیمه کوتاهی داشتند و مبنای کسر حق بیمه آنها پایین بوده و ما طبق محاسبات بیمه‌ای باید به آنها یک میلیون تومان مستمری بدهیم اما طبق قانون ۱۱۱ تأمین اجتماعی ما حداقل دستمزد را به آنها می‌دهیم و متناسب سازی در خصوص همه انجام شده است. هر ساله این کار انجام می‌شود.

 

حیدری گفت: به عنوان مثال اگر بازنشسته‌ای در حال حاضر حقوق ۳ میلیون تومانی دارد و بعد از متناسب‌سازی حقوق این فرد ۴ میلیون تومان شده است، در فروردین سال آینده نیز ۲۰ درصد این ۴ میلیون افزایش‌دهیم حقوق این فرد به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد و اینگونه اجرای همسان سازی حقوق در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بهرام باباعلی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام و احترام لطفاً توضیح دهید چرا کسی که بابیست سال سابقه ا دوسال پیش بازنشسته شده است از شخص دیگری که امسال با بیست و پنج سال سابقه بازنشسته شده است باید دریافتیش بیشتر باشد.درضمن هردونفر همکار بوده و دقیقا یک میزان حق بیمه پرداخت می‌کردند.خواهشمندم توضیح دهید من هرجور حساب و کتاب میکنم متوجه نمیشم.میخواهم بدانم آیا میزان حقوق مستمری بگیران طبق فرمول و قوانین خاصی محاسبه می شود یا سلیقه ای است.؟ببنهایت سپاسگزار خواهم شد چنانچه پاسخ بدهید..

نصالله نجفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کارهای سخت وزیان آور را در همسان سازی محاسبه نکردن این کار اجحاف به امسال من است که بیست سه سال کار سخت وزیان آور کار کده ام پول بیمه اش هم پرداخت کردم محبت کنید اطلاع رسانی کنید

حسین علینژاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

به نظر من این همسان سازی اصلا به عدالت نزدیک نیست چون این وسط فقط حق کارگران سخت و زیان اور نادیده گرفته شده است چون سخت و زیان اور ۲۰سال حساب شده است در حالیکه بیمه ۳۰سال رو از ما گرفتن.یه سوال ارگز مدیر کل داشتم اگه ۲۰سال بیمه پرداخت کردیم جرا حقوق یک ماه کامل رو میگیریم؟پس تو روز روشن حق سخت و زیان اور نادیده گرفته شده است

شهرام
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ممنون از پیگیریهای شما امیدوارم این روال ادامه دا باشد در مورد افراد از کار افتاده کلی ناشی از کار وحادثه که از حداقل حقوق برخوردارند هم لطفن پیگیری کنید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها