دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت وام کرونا شرکت‌های حمل و نقل ریلی از نیمه شهریور

24 خرداد 1401
پرداخت وام کرونا شرکت‌های حمل و نقل ریلی از نیمه شهریور

به گزارش بانک اول به نقل از صدا و سیما سعید رسولی در خصوص پرداخت وام حمایتی به شرکت‌های حمل و نقل ریلی آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، قرار است ۹۴۰ میلیارد تومان وام به شرکت‌های حمل و نقل مسافری در بخش صنعت ریلی که از این بیماری و بدلیل کاهش شدید درآمدهای خود متضرر شده اند، پرداخت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: برای هر شرکت سهمیه‌ای تعریف شده و این شرکت‌ها برای طی مراحل اداری به بانک‌های عامل معرفی شده اند، اما تا امروز، هیچ شرکت حمل و نقل ریلی این وام را دریافت نکرده است.

رسولی، با اشاره به کاهش شدید درآمد شرکت‌های مسافری ریلی پس از شیوع کرونا، افزود: در شش ماه گذشته درآمد شرکت‌های بخش مسافری راه آهن به شدت کاهش یافته و وضعیت درآمدی اکثر آن‌ها حاد شده است و با توجه به اینکه بر اساس مقررات وزارت راه و شهرسازی و همچنین تعهدات اخلاقی خود شرکتها، هیچ یک از کارکنان این بخش تعدیل و اخراج نشده اند، از شبکه بانکی توقع داریم که در پرداخت این وام به شرکت‌ها تعجیل کند.

وی افزود: پرونده اکثر شرکت‌های مشمول دریافت وام در مرحله تکمیل مدارک یا سپردن وثیقه است و بر اساس پیگیری‌های جدی که در سطح وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن شده است امیدواریم حداکثر تا نیمه شهریور، تعدادی از شرکت‌ها موفق به دریافت این وام حمایتی شوند.

اخبار مرتبط
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.
بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دو مسیر متفاوت برای دریافت وام دارند.
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها