دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر خوش برای کارگران|اعطای ۲۰۰ هزار مسکن و کارت خرید ۱۰ میلیونی

24 خرداد 1401
خبر خوش برای کارگران|اعطای ۲۰۰ هزار مسکن و کارت خرید ۱۰ میلیونی

به گزارش بانک اول علی بابایی درباره این‌که این روزها با افزایش تورم و شرایط کشور کارگران با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند و فراکسیون کارگری در این راستا چه اقداماتی انجام داده‌ است، گفت: کارگران یکی از مواردی هستند که مظلوم‌ترین قشر جامعه به شمار می‌روند.

 

 

رئیس فراکسیون کارگری خاطرنشان کرد: به دلیل تورم افسار گسیخته و ناملایماتی که در حوزه اقتصادی کشور این روزها شاهد هستیم، متاسفانه قشری که در مرض بیشترین آسیب‌ها قرار می‌گیرد؛ کارگری است. 

 

وی با بیان این‌که در کشور سابقه ندارد ما کاری برای قشر کارگری به صورت تمام و کمال انجام داده باشیم، عنوان کرد: فراکسیون کارگری با مشاهده وضعیت کشور تا جایی که توان داشت، کارهایی انجام داد؛ به طور مثال افزایش حق مسکن را پیگیری کردیم و افزایش هم پیدا کرد و دولت موظف به اجرایی شدن آن شد.

 

نماینده ساری و میاندرود ادامه داد: بحث دیگری که با وزیر تعاون، کار و رفاهی تفاهم کردیم، این بود که ۲۰۰ هزار «مسکن کارگران» در سال ۱۳۹۹ در قالب مسکن ملی به این کارگران داده شود.

 

وی افزود: پیشنهاد دادیم کارت الکترونیک خرید با اعتبارسنجی سازمان تامین اجتماعی در تفاهم با بانک مرکزی تا  سقف ۱۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد به تمامی کارگران در کل کشور داده شود تا قدرت خرید داشته باشند.

 

رئیس فراکسیون کارگری در پاسخ به این سوال که کارگران امروز مطرح می‌کنند نمایندگان باید از کوچک شدن سفره‌های‌شان جلوگیری کنند، آیا می‌توان امیدوار بود که مجلس به کمک آن‌ها خواهد آمد، گفت: کارگر از اساس امیدی ندارد چراکه در همه شاخص‌ها و سناریوها کارگران بازنده هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: مزد بگیران در کل کشور با یک چالش جدی مواجه هستند مخصوصا مزد‌بگیرانی که حاشیه امن شغلی ندارد.

 

نماینده ساری و میاندرود بیان کرد: یک موقع مزدبگیر کارمند نه این‌که وضعیت مالی خوبی داشته باشد اما بهتر از کارگر است؛ می‌داند حقوقی دارد اما کارگران نه امنیت اقتصادی دارند و نه امنیت شغلی که این وضعیت آینده آنها را با مشکل مواجه می‌کند. 

 

وی گفت: باید سه محور دولت، کارفرما و آورده کار در بحث سه‌جانبه‌گرایی به تفاهم و قوانین مشترک برسند تا بتوانیم کاری انجام دهیم.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی مدرک
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اگر کارت اعتباری که گفتن اجرائی بشه کمک بزرگی به قشر گارگری میکنید خدا خیر تون بده

عارف سلیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کار ما با وام درست میشه اونم 10 ملیون ما حقوقمون کمتر از همه جای دنیاست افغانستان عراق سوریه حتی از ما بیشتر میگیرند بعد ما جز 5 کشور دنیا هستیم از سروتمندی

میلاد سعیدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آخه چرا چرا فکر می کنید مردم اسکول هستن شما نمی تونی حق مسکن شونو تو فیشهای حقوقی درست کنی حالا وعدی مسکن و کارت ۱۰ میلیونی می دی!!!؟

مرتضی نقی زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.ممنون از فراکسیون.ولی سوالی که برای من کارگر در کشوری که ادعای اسلام وقران داریم پیش میاید اینست چرا باید برای حداقل ها بجنگیم ولی به تعدادی حداکثرها را پیش کش میکنند؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها