جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

فروش سهام عدالت، بدون اجازه سهامدار انجام نمی‌شود

24 خرداد 1401
 فروش سهام عدالت، بدون اجازه سهامدار انجام نمی‌شود

به گزارش بانک اول مدیر فنی طرح سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: فروش سهام عدالت بدون اجازه سهامداران انجام نمی‌شود.

محمود حسنلو درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر فروش ۳۰ درصد دوم سهام مشمولان سهام عدالت بدون اجازه آنها گفت: بانک.ها و کارگزاران تنها بعد از ثبت سفارش سهامداران، اجازه فروش سهام عدالت مشمولان را دارند.

وی اظهارکرد: در روزهای اخیر برخی از فروشندگان سهام عدالت اعلام کرده‌اند که وجوه اضافی به حسابشان واریز شده است که این امر شائبه فروش بیش از ۳۰ درصد از سهام عدالت ایشان را به وجود آورده بود که این موضوع تنها به دلیل نحوه محاسبه و زمان فروش سهام عدالت این افراد است به طوری که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حسنلو در مورد فرآیند فروش سهام مشمولان سهام عدالت افزود: سفارش فروش سهام عدالت از طریق شعب بانک‌ها به صورت ۳۰ و ۶۰ درصد است اما این سفارش‌ها در شرکت‌های کارگزاری به صورت انتخاب سهم و بین یک تا ۶۰ درصد انجام می‌شود.

مدیر فنی طرح سهام عدالت گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تنها وظیفه فراهم کردن زیرساخت‌های سفارش گیری معاملات را برعهده دارد و نقشی در فرآیند معاملات و فروش سهام عدالت ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تمامی دسترسی‌ها برای پاسخگویی به سهامداران سهام عدالت را در اختیار بانک‌ها و کارگزاران قرار داده است، تصریح کرد: سهامداران در صورت هر گونه سوال و یا ابهامی می‌توانند به بانک عامل و یا کارگزار خود مراجعه کنند و از جزییات فروش سهام خود مطلع شوند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها