ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

قانون جدید برای خرید ارز از صرافی

24 خرداد 1401
قانون جدید برای خرید ارز از صرافی

به گزارش بانک اول، از بیستم مرداد ماه ۹۹ صرافی ملی اعلام کرده است خرید و فروش ارز در این صرافی با اخذ نوبت اینترنتی صورت می‌گیرد و از پذیرفتن مشتریان بدون نوبت قبلی و ارائه کد رهگیری معذور است.

حالا شنیده‌ها در بازار ارز حاکی از آن است که این مکانیزم قرار است به زودی برای صرافی‌های بانکی نیز اجرایی شود. آن طور که فعالان بازار ارز می‌گویند احتمالا این طرح به منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های ارباب‌رجوع، جلوگیری از تجمع در محل صرافی و البته پیشگیری از شیوع کرونا اجرا شود.

البته هنوز این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است.

اخبار مرتبط
بر اساس ابلاغیه پیشین بانک مرکزی، کلیه شهروندان ایرانی بر اساس قوانین مصوب بانک مرکزی می‌توانند با کارت ملی به خرید دلار (یا یورو) اقدام کنند. هر شخص متقاضی می‌تواند در هر سال به ازای کد ملی خود، تا سقف دو هزار یورو و معادل آن را به دلار دریافت کند.
این کارشناس اقتصادی در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا طبق مصوبه مجلس طلا فروشان مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شوند، گفت: یکی از دغدغه‌های طلافروشی ها این است که خرید و فروش آنها مشمول مالیات جدیدی نشود. مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت فروش طلا مشمول مالیات عملکرد می‌شوند، لذا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود.
به عقیده تحلیل‌گران فنی بازار ارز و سکه به سقف مقاومتی رسیده که اگر بالای آن یک روز تثبیت بدهد، می‌تواند به معنای خروج از روند نزولی بازار باشد. مقاومت آبشده در حوالی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. امروز جناح افزایشی بازار برای تثبیت سکه در مرز ۴۲ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.
بازار امروز شاهد روند کاهشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها