پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

قیمت سکه باز هم رکورد زد (۱۳۹۹/۷/۱۹)

24 خرداد 1401
قیمت سکه باز هم رکورد زد (۱۳۹۹/۷/۱۹)

به گزارش بانک اول، امروز (نوزدهم مهر) بازار طلا تحت تاثیر افزایش قیمت انس جهانی و همچنین عطش صعود قیمت‌ها در بازار آزاد ارز، شاهد افزایش قیمت‌ها بود.

بر این اساس، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز با افزایش ۶۵۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز کاری گذشته (چهارشنبه)،  به بهای ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در حال معامله است.  سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۰۰ هزار تومان افزایش نرخ، به ارزش ۱۴ میلیون و ۷۴هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین نیم سکه به بهای هشت میلیون و  ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز به ارزش دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.

 

علاوه بر این در بازار طلا نیز امروز بهای یک گرم طلای ۱۸ عیار با ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته به ارزش یک میلیون و ۴۱۳ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز با افزایش ۲۶۰ هزار تومانی، رقم ۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان را ثبت کرد.

قیمت انس جهانی طلا نیز امروز در پی افزایش قیمت سه روز گذشته شاهد افزایش بها بود و به قیمت یک هزار و ۹۳۱ دلار معامله شد./ایرنا

اخبار مرتبط
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
امروز قیمت طلا و سکه در بازار شیب نزولی را تجربه کرد
شایعه کیفیت پایین سکه می‌تواند تلاش گروهی از فعالان بازار سکه، به‌خصوص آن‌هایی باشد که کار و کاسبی‌شان کساد شده وگرنه سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همگی توسط بانک مرکزی ضرب شده‌اند و استاندارد عیار ۹۰۰ را رعایت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها