شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

6 دانه ای که سلامت شما را نجات خواهند داد همیشه در جیب تان داشته باشید

24 خرداد 1401
6 دانه ای که سلامت شما را نجات خواهند داد همیشه در جیب تان داشته باشید

6 دانه ای که سلامت شما را نجات خواهند داد همیشه در جیب تان داشته باشید

 

در فرهنگ ماایرانیان دانه های بسیاری هستند که به عنوان تنقلات و یا بخشی از آجیل به حساب می آیند و خورده می شوند و در دیگر کشورها نیز این دانه ها به عنوان مکمل غذایی بر روی نان و سالاد استفاده می شوند. اما این دانه های خوراکی چیزی فراتر از غذا و تنقلات هستند که می توانند سلامت شما را زیر و رو کنند.

دانه ها حاوی تمام مواد اولیه لازم برای تبدیل شدن به گیاهان پیچیده هستند. به همین دلیل آن ها بسیار مقوی هستند. بذرها یک منبع عالی از فیبرها هستند همچنین بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را در خود جای داده اند.

هنگامی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف می شود ، دانه ها می توانند به کاهش قند خون، کلسترول و فشار خون کمک کنند.

اما کدام دانه ها می توانند برای سلامتی شما مناسب باشند؟

دانه کتان

دانه چیا

شاهدانه

دانه کنجد

تخم کدو

تخم آفتابگردان

اخبار مرتبط
- ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید. - برای ناهار، ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها