ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

نارضایتی سهام عدالتی‌ها از روش مستقیم / آیا روش غیرمستقیم بهتر است؟

24 خرداد 1401
نارضایتی سهام عدالتی‌ها از روش مستقیم / آیا روش غیرمستقیم بهتر است؟

به گزارش بانک اول، در ابتدای آزادسازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم، مسئولان بارها تکرار کردند که فروش سهام در روش مستقیم راحت‌تر است و سهامدارانی که به پول فروش سهامشان نیاز دارند این روش را انتخاب کنند.

هفت ماه از آغاز فروش سهام عدالت می‌گذرد، در دو ماه اول روند فروش کند بود، پس از آن نیز پس از افت بازار سرمایه و تغییر روش فروش به بلوکی عملا دارندگان سهام عدالت نتوانستند سهامشان را بفروشند.

اما در روش غیرمستقیم نماد بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس باز شده‌اند و قابل معامله هستند. اگرچه این نمادها در بیشتر اوقات منفی هستند اما برخی از سهامداران از این که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند پشیمان هستند و می‌گویند که اگر روش غیرمستقیم را انتخاب می‌کردند بهتر بود.

«روش غیر مستقیم بهتر بود چون بنا به اعلام خیلی از سایت‌ها در روش غیرمستقیم فروشش دو هفته زمان میبره و سودش یکجا از طرف سهام‌ استانی واریز میشه»

«روش مستقیم انتخاب کردیم که بفروشیم حالا متوقف کردن وغیرمستقیم رو میفروشن»

«سهام عدالت خانم و پسر من غیر مستقیم بود با آغاز معامله استانی خیلی راحت فروش رفت»

«این روش غیرمستقیم که خیلی مستقیم تره»

«من سهاممو غیرمستقیم فروختم ، انتظارم قیمت بیشتری بود ،اما به هرحال یکی از نکات مثبتش این بود که پول یجا وارد حساب کارگزاری شد»

«من غیرمستقیم فروختم. ۶۰درصدم شد ۶/۲۰۰٫ ۱ روزه برام ریختن»/تجارت نیوز

اخبار مرتبط
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت کند تا برای سهامداران این سود واریز شود.
این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.
ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود.
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی رستمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا روش مستقیم بفروش نمیره حالا گیر دادین به سهام غیر مستقیم.چرا انقدر ظلم میکنید در حق مردم.بخدا به پولش نیاز داریم

محمد نوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام لطفا امکان دارد برای ما روش مستقیم را تشریح فرمایید. چون با این نحوه فروش کارگزاریها من هنوز معنی روش فروش مستقیم را درک نکرده ام. زیرا در تعیین قیمت و زمان فروش هیچ اختیاری ندرام. کارگزاری با اختیار خود سهام را به دلخواه خود وبا قیمتی که خودش صلاح می داند میفروشد و اصلا به صاحب سهم نیز پاسخگو نیست

حیدر منصوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مگر خود اینها نبودن که از اول گفتن روش مستقیم برای فروش راحت است حالا چطور شد که بر عکس عمل می کنن.!واقعا"چرا ایقدر د روغ .؟بعدش میخوان به غیر مستقیم ها وام بدن .چرا به ما مستقیم ها تعلق نگیره اینو جواب بدین

زاهد باوى
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ما روش مستقیم را انتخاب کردیم معلق ماندیم نه از بورس سر در می آریم نه ارزش فروش خوبی داره لطفاً اگر امکان ویرایش و برگشت به روش غیر مستقیم هست مطلعم کنید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها