پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

تا اطلاع ثانوی؛ طلا را حضوری بخرید

24 خرداد 1401
تا اطلاع ثانوی؛ طلا را حضوری بخرید

 

به گزارش بانک اول،ابراهیم محمدولی در مورد فروش طلا در فضای مجازی، اظهار داشت: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم و نمی‌توانیم هم مخالف باشیم؛ این فضا روز به روز در حال پیشرفت است و همه مردم دنیا در حال کار کردن با آن هستند و ما نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم اما می‌گوئیم در بحث طلا که یک فلز خاص است هنوز فضا برای خرید و فروش فراهم نشده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: پیشنهاد داده ایم که یک آئین نامه یا چارچوبی برای مبادله طلا در فضای مجازی تدوین شود تا خریداران دچار مشکل نشوند؛ در واقع باید قوانین و ضوابط معامله در این فضا بسیار جامع و کامل باشد تا مصرف کننده و خریداران طلا در این حوزه متضرر نشوند.

وی گفت: هنوز زیرساخت‌ها در این فضا فراهم نشده است. عکس یک فلز طلا در اینترنت خیلی خوب به نظر می‌رسد اما هنگامی که به دست مشتری می‌رسد ممکن است فرق زیادی از حیث وزن و عیار و یا حتی ظاهر داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بر همین مبنا می‌گوئیم که سازمان صنعت و معدن، اتحادیه، اتاق اصناف ایران و تهران و … می‌توانند با هماهنگی یکدیگر این آئین نامه را تدوین کنند. البته جلساتی در این خصوص برگزار شده اما هنوز هیچ چیز نهایی نشده است.

محمدولی تاکید کرد: به احتمال زیاد امسال این آئین نامه تدوین می‌شود؛ اما از مردم درخواست داریم تا زمان فراهم شدن بسترهای لازم برای معاملات طلا در فضای مجازی، از خرید این کالا به صورت اینترنتی پرهیز کنند و جواهرات و مصنوعات طلا را به صورت حضوری خریداری کنند./ مهر

اخبار مرتبط
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها