پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

دو ماسک روی هم بزنید تا کرونا نگیرید

24 خرداد 1401
 دو ماسک روی هم بزنید تا کرونا نگیرید

به گزارش بانک اول به نقل از ان‌بی‌سی فائوچی در پاسخ به پرسشی در باره تاثیر زدن دو ماسک در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: «ماسک‌ها پوشش‌های فیزیکی هستند که جلوی انتقال ذرات معلق تنفسی از ناشر به افراد دیگر را می‌گرند. ماسک، جلوی انتقال این ذرات به کاربر را می‌گیرد. به این ترتیب اگر یک لایه پوشش فیزیکی دارید و یک لایه دیگر به آن بیفزایید، این محافظت افزایش می‌یابد.

 

این پرسش در حالی مطرح می‌شود که به گزارش ان‌بی‌سی، از زمان مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته زدن دو ماسک در این کشور رواج یافته است. میلیون‌ها ببیننده این مراسم شاهد آن بودند که آماندا گورمن، شاعر و پت بودجج، نامزد وزارت حمل و نقل دولت بایدن یک ماسک جراحی و یک ماسک پارچه ای روی آن زده بودند.

 

نتایج یک پژوهش در ایالات متحده آمریکا نشانگر تاثیر بیشتر استفاده همزمان از یک ماسک جراحی، به‌عنوان فیلتر و یک ماسک پارچه‌ای برای افزایش حفاظت و ثابت نگاه داشتن ماسک جراحی روی صورت است. روز ۱۵ ژانویه، یک راهنمای عمومی استفاده از ماسک، پوشاندن صورت در مکان‌هایی که حفظ فاصله اجتماعی در آن‌ها ممکن نیست، مانند هواپیما یا فرشگاه‌ها را توصیه کرد.

 

با این همه، بهترین محافظ استفاده از ماسک‌های سه‌لایه دارای فیلتر (مانند N95 و FFP2) است که پیشاپیش در بایرن آلمان و اتریش اجباری شده است. استفاده از ماسک‌های فیلتردار برای عموم مردم به‌دلیل کمبود و نیاز کادر پزشکی توصیه نمی‌شود وگرنه، این گونه از ماسک‌ها، بهترین محافظان برای جلوگیری از انتقال ذرات تنفسی حاوی ویروس کرونا از بیمار به اشخاص دیگر به شمار می‌روند.

 

نتایج پژوهش‌ها نشانگر آن است در ماه دسامبر در ایالات متحده آمریکا، ۷۰ درصد شهروندان ماسک می‌زنند. پوشاندن صورت در این کشور از زمان شیوع ویروس کرونا و با توجه به مخالفت‌های ترامپ، عملا به یک مساله سیاسی تبدیل شد.

اخبار مرتبط
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها