شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۱بهمن/ بازار چشم‌ انتظار روند ارز

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۱بهمن/ بازار چشم‌ انتظار روند ارز

به گزارش بانک اول با اشاره به افزایش دوباره قیمت طلا و سکه از اواسط هفته پیش اظهار کرد: طی این مدت اونس جهانی روند نزولی هم داشته اما از آنجا که نرخ دلار به بالای ۲۴هزار تومان رسید قیمت طلا و سکه با افزایش رو‌به‌رو شد.

او درباره وضعیت خرید و فروش در بازار طلا توضیح داد: هفته پیش با توجه به نوسانات قیمت طلا و سکه بازار دوباره دچار رکود شد و حجم معاملات کاهش یافت، حتی سکه هم برخلاف هفته‌های گذشته خریدار نداشت و حباب آن به حدود ۳۰۰هزار تومان رسید.

به گفته رییس اتحادیه طلا، بعد از یکسال رکود بازار چشم امید طلافروشان به روز‌های پایانی سال است و در این مدت اگر بازار ارز به آرامش نرسد همچنان قیمت طلا و سکه نوسان خواهد داشت و کسی حاضر به خرید نخواهد بود.

 

محمدولی با پیش‌بینی قیمت‌ها برای بازار فردا ۱۱بهمن ماه بیان کرد: اگر بازار ارز مثل هفته گذشته دچار هیجان شود و دلار افزایش یابد نمی‌توان انتظار ثبات و یا کاهش قیمت‌ طلا و سکه را داشت؛ اما درصورت پایداری نرخ ارز و یا کاهش آن شاهد واکنش مثبت بازار طلا به این موضوع خواهیم بود.

اخبار مرتبط
گزارش‌ها نشان می‌دهد با وجود افزایش قیمت‌ها اما بازارهای سرمایه‌گذاری چیزی جز زیان را نصیب سرمایه‌گذاران نکرده‌اند که این امر تا حد زیادی سبب شده است پوش تورم و کاهش ارزش پول ملی برای اغلب افراد دشوار باشد. هر چند قطار تورم سرعت حرکت خود را کند کرده است، اما رشد آن همچنان فشاری فزاینده به سبد هزینه‌ای خانوار در ایران وارد می‌کند. به عبارت دیگر ماندگاری نرخ تورم در محدوده چهل درصد در میان مدت سبب شده است رشد قیمت‌ها تاثیراتی به مراتب مخرب‌تر از پیش بر سبد خانوار داشته باشند
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها