چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

هزینه ساخت مسکن ملی اعلام شد

24 خرداد 1401
هزینه ساخت مسکن ملی اعلام شد

به گزارش بانک اول بر اساس یک محاسبه انجام شده برای یکی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن واقع در بهارستان، هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی در این طرح بدون احتساب سود سازنده معادل ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار تومان تعیین شده است.

در همین راستا، هزینه ساخت واحدهای طرح اقدام ملی بدون احتساب هزینه کارگاهی و هزینه بیمه و مالیات، معادل ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان برآورد شده است. در حقیقت ۱۷ درصد از هزینه کل ساخت هر متر مربع مسکن در طرح اقدام ملی معادل ۶۷۸ هزار تومان مرتبط با هزینه ۵ درصد کارگاهی، بیمه و مالیات است.

*۳۱ درصد از هزینه ساخت مسکن مرتبط با بیمه، مالیات و سود سازنده است

در شرایطی که سود سازنده در این طرح معادل ضرایب سازمان برنامه و بودجه معادله ۲۵ درصد هزینه نهایی محاسبه شود، هزینه ساخت هر مترمربع ساخت مسکن در این طرح به ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسیده و ۳۱ درصد از مبلغ مرتبط با هزینه‌های بیمه، مالیات و سود سازنده است.

لازم به تاکید است، در شرایطی که واحدهای طرح اقدام ملی به طور میانگین ۷۵ متری ساخته شود، لذا هزینه ساخت هر واحد مسکونی معادل ۳۵۷ میلیون تومان برآورد خواهد شد.

اخبار مرتبط
سازمان ملی زمین و مسکن ۱۱۰ واحد مسکونی در جزیره ابوموسی می‌سازد که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد. همچنین متقاضیان قادر به دریافت زمین رایگان در این جزیره هستند..
اوراق سلف مسکن که بهمن ماه سال گذشته باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری بیشتر از آخرین روند آن به سراغ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی رفت و او پاسخ داد: اوراق سلف مسکن در هیات مدیره سازمان است و هنوز نهایی نشده؛ یک پیچیدگی‌هایی در خصوص اجرای آن وجود دارد که فعلا دست نگه داشتیم تا بررسی مجدد شود و بعید می‌دانم به پایان سال برسد.
نوروزی با بیان اینکه مشاوران مسکن در صورت تخلف از میزان سقف اجاره‌بها جریمه می‌شوند گفت: طبق قانون ساماندهی رسیدگی به تخلفات و نظارت دقیق بر روند فعالیت های مشاوران املاک از مهم ترین مصوبات این قانون است.
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها