دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

ماجرای اختصاص یارانه ۵۰۰ هزار تومانی به افراد بالای ۶۰ سال در تهران

24 خرداد 1401
ماجرای اختصاص یارانه ۵۰۰ هزار تومانی به افراد بالای ۶۰ سال در تهران

به گزارش بانک اول محمد رسولی عضو شورای شهر تهران درباره بررسی لایحه آئین‌نامه مصوب شهر دوستدار سالمند اظهار داشت: اختصاص یارانه نقدی از سوی مدیریت شهری به افراد باید هدفمند باشد با طرح چنین مسائلی که ابعاد مالی، اجتماعی و فرهنگی دارد باید به صورت جامع و پخته عمل کنیم تا از تکریم عملی بزرگان عاجز نباشیم.

وی افزود: سه ماه پیش مصوبه‌ای در شورای شهر در مورد هدفمندسازی تخصیص اعتبار و یارانه به اقشار سالمند داشتیم که در متن این لایحه بی‌توجهی‌هایی صورت گرفت و این قضیه مطرح شد که باید این یارانه به همه افراد بالای 60 سال اختصاص یابد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به هرم سنی شهروندان تهرانی حدود 2 میلیون شهروند سن بالای 60 سال دارند که اگر بخواهیم 500 هزار تومان به این افراد پرداخت کنیم نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی گفت: اعتبار این موضوع باید در بودجه سالیانه دیده شود از طرفی تکریم سالمندان از طریق هدیه و یارانه نقدی نیست و در امور فرهنگی و اخلاقی نیز به شدت افت داشته‌ایم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از کجا معلوم که همه شهروندان بالای 60 سال تهران نیازمند هستند، گفت:در صورت تصویب این لایحه مراجعات متعددی خواهیم داشت بنابر این من با کلیات لایحه مخالف هستم.

اخبار مرتبط
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.
با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند. بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
فرخ شهبندی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام چرا همه چی برای ساکنین تهران در نظر گرفته میشودـ..... ساکنین شهرستانها هم ایرانی هستن و طبق قانون اساسی نباید هیچگونه تبعیضی بین اقوام و افراد ساکن در شهرهای مختلف باشد..... دولت خبیث همه امتیازات مثل وام مسکن یارانه و.... را برای تهران نشین ها درنظر میگیرد با بنوعی انها را ساکت کند.........

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات