چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

خرید بیت کوین توسط تسلا؛ آیا اپل هم به این حوزه ورود می‌کند؟

24 خرداد 1401
خرید بیت کوین توسط تسلا؛ آیا اپل هم به این حوزه ورود می‌کند؟

خرید بیت کوین توسط تسلا، نه‌تنها ارزش بیت‌کوین بلکه ارزش سهام تسلا را نیز افزایش داد. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز اخیرا با انتشار توییتی نوشت که هرچند دیر وارد این عرصه شده، اما از بین کوین حمایت می‌کند. تسلا امیدوار است که در آینده نزدیک بتواند در معاملات خود از این ارز دیجیتال محبوب استفاده کند.

 

حال سوالی که بر ذهن نقش می‌بنند این است که آیا بیت کوین می‌تواند نظر مدیران ارزشمندترین برند جهان یعنی اپل را نیز به خود جذب کند؟ محققان مرکز RBC Capital Markets بر این عقیده‌اند که احتمالا اپل نیز در آینده نزدیک به بیت کوین متوسل خواهد شد و بخشی از دادوستدهای خود را با این ارز دیجیتال صورت خواهد داد.

 

این محققان می‌گویند که اپل می‌تواند با اضافه کردن بیت کوین به سرویس اپل وات (Apple Wallet) خود، چندین میلیارد دلار به درآمدهای خود اضافه کند. همچنین قادر خواهد بود که تمامی‌عملیات‌های خرید و پرداخت خود را به راحتی و بدون دردرسر از طریق بیت کوین به پیش ببرد.

 

به گزارش بانک اول علی‌رغم ظرفیت‌های بسیار اپل والت، اما هنوز این سرویس آنچنان که بایدوشاید توسط کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. حال با اضافه شدن ارز دیجیتال به این اپلیکیشن که به صورت پیش‌فرض در تمامی‌گوشی‌های آیفون که تعداد کاربران جهانی آن در حال حاضر بالغ بر 1.5 میلیارد نفر عنوان شده، می‌توان بیش از پیش شاهد محبوبیت و استفاده بیشتر آن توسط کاربران بود.

 

به اعتقاد کارشناسان، اپل والت به لطف حجم قابل‌توجه کاربران خود می‌تواند تمامی‌رقبا را به حاشیه براند. همچنین، اپل والت می‌تواند درآمد محسوسی را نیز برای اپل به دنبال داشته باشد. برای نمونه، شرکت Square که در زمینه ارائه خدمات خرید بیت کوین فعالیت دارد، در سه ماهه منتهی به 30 دسامبر، درآمدی بالغ بر 1.6 میلیارد دلار را به دست آورد.

 

این شرکت، اپلیکیشن Cash را در اختیار کاربران قرار داده است؛ اپلیکیشنی که تنها 30 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. حال تصور کنید که اپل والت با 1.5 میلیارد کاربر آیفون، چه حجم زیادی از درآمد را برای اپل به ارمغان خواهد آورد.

 

حتی اگر 1.5 میلیون کاربر را هم در نظر نگیریم و تنها به 200 میلیون دستگاه آیفونی که اپل در سال 2020 به فروش رساند، توجه کنیم بازهم این اعداد و ارقام از تعداد 7 برابری کاربران اپل والت نسبت به اپلیکیشن Cash خبر می‌دهند.

 

طبق آنچه مرکز تحقیقاتی RBC اعلام کرد اگر Square توانست در یک سه ماهه، درآمد 1.6 میلیارد دلاری را از آن خود کند، اپل می‌تواند حدود 11 میلیارد دلار را در این بازه زمانی و از طریق اپل والت به دست آورد. بنابراین، بیت کوین می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش درآمدهای اهالی کوپرتینو داشته باشد. در واقع، اپل والت تنها یک راه برای درآمدزایی اپل از بیت کوین محسوب می‌شود و این شرکت می‌تواند به طرق دیگری نیز از این بستر استفاده کند.

 

اگرچه آینده بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به طور دقیق و شفاف، مشخص نیست اما ورود شرکت‌های بزرگی همچون تسلا می‌تواند تا حد زیادی عیار این ارز و آینده‌ای آن را بسنجد و راه را برای ورود دیگر شرکت‌های بزرگ همواره کند.

اخبار مرتبط
اکثر مردم به دنبال فرصت‌هایی برای سودآوری بالا هستند، اما باید بدانید که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ارزان قرار نیست یک‌شبه شما را پولدار کند و نیز باید ریسک‌های این نوع سرمایه‌گذاری را هم در نظر بگیرید. انتخاب بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری، به زمان و شرایط بازار بستگی دارد و امکان دارد هر ماه این فرصت‌ها عوض شوند. در این مقاله، چند ارز دیجیتال ارزان را نام برده و دلایل و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در چنین ارزهایی را بررسی می‌کنیم.
در این مناظره افراد سرشناسی نظیر آنتونی اسکاراموچی از شرکت اسکای‌بریج کپیتال (SkyBridge Capital)، پیتر شیف از منتقدان بیت کوین، اریک وورهیس مدیرعامل شیپ‌شیفت (ShapeShift) و نوریل روبینی استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک به تبادل نظر پرداختند. موضوع اصلی بحث این بود که آیا بیت کوین می‌تواند با طلا به عنوان اصلی‌ترین ابزار ذخیره ارزش در دوره‌های تورم بالا رقابت کند یا خیر؟
بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.
این دارایی‌های دیجیتال بامزه، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند؛ بااین‌حال نوسانات قیمت آن‌ها در کنار ماهیتی میم‌محور همچنان موردبحث و مناقشه میان این افراد است. با همه این تفاسیر، جهش‌های قیمت این میم کوین‌ های انفجاری و جوامع پرجنب‌و‌جوش و دوآتیشه آن‌ها چیزی نیست که بتوان نادیده گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها