شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی اسفند / طلا بخریم یا نخریم؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی اسفند / طلا بخریم یا نخریم؟

به گزارش بانک اول هفته سوم اسفند ماه قیمت طلا به مرز یک میلیون تومان هم رسید. فروشندگان طلا معتقد بودند که روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار است یا در بهترین حالت بازار به ثبات می‌رسد.

در همین زمینه رئیس اتحادیه طلای تهران به گفت: با مدیریت بانک مرکزی بازار طلا و سکه هفته پایانی اسفند روند باثباتی دارد و قیمت‌ها هیجانی گران یا ارزان نمی‌شود.

آیا روزهای پایان سال فرصت مناسبی برای خرید طلا است؟ ابراهیم محمدولی در پاسخ به این پرسش گفت: اگر کسی قصد خرید طلا دارد توصیه ما به مردم سرمایه‌گذاری در بخش مصنوعات طلا و زیورآلات است، چرا که با هدایت سرمایه‌ها به این سمت تولید هم رونق می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط
گزارش‌ها نشان می‌دهد با وجود افزایش قیمت‌ها اما بازارهای سرمایه‌گذاری چیزی جز زیان را نصیب سرمایه‌گذاران نکرده‌اند که این امر تا حد زیادی سبب شده است پوش تورم و کاهش ارزش پول ملی برای اغلب افراد دشوار باشد. هر چند قطار تورم سرعت حرکت خود را کند کرده است، اما رشد آن همچنان فشاری فزاینده به سبد هزینه‌ای خانوار در ایران وارد می‌کند. به عبارت دیگر ماندگاری نرخ تورم در محدوده چهل درصد در میان مدت سبب شده است رشد قیمت‌ها تاثیراتی به مراتب مخرب‌تر از پیش بر سبد خانوار داشته باشند
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها