شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

قیمت طلا دستکاری می شود؟

24 خرداد 1401
 قیمت طلا دستکاری می شود؟

به گزارش بانک اول ، مکس کایزر و استیسی هربرت دو کارشناس آمریکایی در برنامه خود به نام کایزر ریپورت به موضوع قدرت خرید دلار در پی تصویب اجرای بسته ۱.۹ تریلیون دلاری کمک اقتصادی از سوی کنگره آمریکا پرداختند و معتقدند که این بسته نهایتا به کاهش ارزش دلار در بازار جهانی منجر خواهد شد.

آنها در خلال صحبت های خود به مقایسه روند قیمت طلا و بیت کوین هم پرداختند. هربرت می گوید در مقایسه با ۱۲ ماه گذشته قیمت طلا تقریبا هیچ رشدی نداشته و پس از رشد ماه‌های گذشته دوباره به سطح قیمتی خود در زمان پیش شیوع گسترده کورنا در جهان رسیده و این در حالی است که بیت کوین ۵۷۴ درصد رشد کرده است.

کایزر نیز می گوید: این مسئله نشان می‌دهد که طلا از یک ساختار کشف قیمت آزاد بی بهره است و این در حالی است که کشف قیمت بیت کوین آزاد است. بنا بر این بیت کوین در حال اثبات چیزی است که ۱۸ سال پیش از سوی کمیته مقابله با کلاهبرداری در بازار طلا مطرح شد.

وی افزود: قیمت طلا دستکاری می‌شود و روند کشف قیمت درستی ندارد، اما کشف قیمت بیت کوین درست است.

اخبار مرتبط
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها