شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۹ فروردین / گرانی سکه و طلا ادامه دارد؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۹ فروردین / گرانی سکه و طلا ادامه دارد؟

به گزارش بانک اول  در روزی که بازار جهانی فعال نبود و قیمت دلار کمی گران شد، قیمت طلا و سکه نیز واکنش مثبت نشان دادند و گران شدند. اما فردا یعنی دوشنبه، ۹ فروردین ماه چه وضعیتی پیش‌بینی می‌شود؟

امروز یعنی یکشنبه هشتم فروردین ماه قیمت طلا هر گرم به یک میلیون و ۹۵ هزار تومان افزایش یافت. این نوسان قیمت در انواع سکه نیز قابل مشاهده است.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان، نیم سکه شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ربع سکه چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

اما فردا ممکن است چه وضعیتی پیش آید؟

تغییر نداشتن قیمت جهانی طلا به دلیل تعطیلی آخر هفته میلادی و نوسان قیمت دلار در امروز دو سیگنال مهم برای بازار فردا است.

آخرین نرخ جهانی طلا ۱۷۳۲ دلار در هر اونس است و قیمت دلار امروز در بازار ارز در کانال ۲۵ هزار تومان نوسان بیشتری را تجربه کرد و گران‌تر شد.

صبح روز یک‌شنبه اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار ۳۵۰ تومان گزارش شد، درحالی که روز گذشته معاملات بازار با نرخ ۲۵ هزار و ۱۸۰ تومان پایان یافته بود. در ساعات بعدی نیز این روند رشد قیمت ادامه یافت.

در صرافی ملی هم قیمت دلار برای فروش، ۲۴۸۶۶ تومان اعلام شد که ۱۱۳ تومان نسبت به دیروز گران شده است.

با این روند بعید است که قیمت طلا در فردا روندی متفاوت از امروز داشته باشد اما نرخ جهانی طلا احتمالا در فردا اهمیت قابل توجهی دارد که اگر روند با ثباتی داشته باشد احتمالا بار دیگر بازار طلای داخلی از روند قیمت ارز مثل امروز تبعیت کند. آیا بار دیگر طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد و دچار نوسان خواهد شد؟

 

اخبار مرتبط
گزارش‌ها نشان می‌دهد با وجود افزایش قیمت‌ها اما بازارهای سرمایه‌گذاری چیزی جز زیان را نصیب سرمایه‌گذاران نکرده‌اند که این امر تا حد زیادی سبب شده است پوش تورم و کاهش ارزش پول ملی برای اغلب افراد دشوار باشد. هر چند قطار تورم سرعت حرکت خود را کند کرده است، اما رشد آن همچنان فشاری فزاینده به سبد هزینه‌ای خانوار در ایران وارد می‌کند. به عبارت دیگر ماندگاری نرخ تورم در محدوده چهل درصد در میان مدت سبب شده است رشد قیمت‌ها تاثیراتی به مراتب مخرب‌تر از پیش بر سبد خانوار داشته باشند
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها