پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰/ کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰/ کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟

به گزارش بانک اول هر اونس طلا امروز با ۱۳ دلار کاهش در کانال یک هزار و ۷۶۸ دلار معامله شد و بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار همچنان زیر یک میلیون تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت بازار طلا گفت: آرامش در بازار طلا حکم‌فرماست و البته معاملات بازار طلا کاهشی است. با وجود این ما نسبت به ثبات قیمت طلا رضایت داریم و امیدواریم با تدوام ثبات قیمت‌ها این بازار رونق پیدا کند.

ابراهیم محمدولی درباره احتمال تمدید تعطیلی بازار طلا هم گفت: هنوز اطلاعیه رسمی به ما داده نشده است اما زمزمه‌هایی مبنی بر تمدید محدودیت‌ها به گوش می‌رسد و احتمالا هفته آینده بازار طلا تعطیل است.

کاهش طلا ادامه‌دار است؟

رئیس اتحادیه طلا درباره تحلیلش از وضعیت فردای بازار طلا هم گفت که چنانچه کاهش قیمت دلار و انس جهانی تداوم داشته باشد، طلا و سکه فردا دوباره ارزان می‌شود.

گفتنی است امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۸ هزار تومان افزایش به ۹۹۵ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۹ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون تومان معامله شد.

همچنین نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش به قیمت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد. ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر ماند و با قیمت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان معامله شد.

اخبار مرتبط
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
امروز قیمت طلا و سکه در بازار شیب نزولی را تجربه کرد
شایعه کیفیت پایین سکه می‌تواند تلاش گروهی از فعالان بازار سکه، به‌خصوص آن‌هایی باشد که کار و کاسبی‌شان کساد شده وگرنه سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همگی توسط بانک مرکزی ضرب شده‌اند و استاندارد عیار ۹۰۰ را رعایت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها