ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

5 تکنیک قوی برا کسانی که میخواهند حافظه قوی داشته باشند

24 خرداد 1401
5 تکنیک قوی برا کسانی که میخواهند حافظه قوی داشته باشند

5 تکنیک قوی برا کسانی که میخواهند حافظه قوی داشته باشند


به گزرش بانک اول درست است که ، هرچه پیرتر میشویم و یا سن ما بالاتر میرود ممکن است در بعضی از عملکرد های ذهنی و فیزیکی با مشکل مواجه شویم و همه چیز همیشه همانطور که قرار است کار نمی کنند ، از جمله حافظه بلند مدت و حافظه کوتاه مدت ما. اما جدا از اینکه سن چگونه میتواند بر حافظه ما تاثیر بگذارد عوامل دیگری نیز وجود دارند که میتوانند بر حافظه ما تاثیر داشته باشند. برای مثال چگونی به حافظه سپردن یک مفهوم و به یاد آوردن آن.

در اینجا ما استراتژی هایی را به شما معرفی میکنیم که میتوانند در نحوه به یاد آوردن مفاهیم و به یاد سپردن آنها به شما کمک میکنند.

 

نحوه بهبود سریع یادآوری حافظه
نحوه بهبود سریع حافظه کار ساده ای نیست. در بیشتر تحقیقات حول حافظه ، روند آموزش می تواند ماه ها یا حتی سالها طول بکشد. نکته مثبت این است که همه این تکنیک ها ساده هستند و چند دقیقه در روز وقت شما را نمی‌گیرند.

1. مغز خود را تمرین دهید
مغز ما بسیار قدرتمند است. در طول زندگی ما ، مغز ما میلیون ها مسیر عصبی ایجاد می کند ، که به ما توانایی پردازش و یادآوری سریع اطلاعات را می دهد. سرعتی که با آن می توانیم مشکلات را حل کنیم و کارهای عادی را بدون هیچ تلاشی انجام دهیم. قدرت حافظه شما به میزان تمرین دادن مغز شما بستگی دارد. در واقع حافظه شما مانند یک ماهیچه عمل می‌کند. هرچه بیشتر به مغز خود تمرین دهید ، در آینده بهتر می توانید از آن استفاده کنید.

مغز
مغز

2. فعالانه بیاموزید
یک راه عالی دیگر برای بهبود حافظه این است که فعالانه سعی کنید امور مختلف را بیاموزید، به جای اینکه منفعلانه فقط با خواندن بیشتر یا کلاس ها یاد بگیرید سایر عوامل را در فرایند یادگیری خود دخیل کنید. حتی اگر موضوع آشنا باشد یا قبلاً همه آن را شنیده باشید ، یادگیری همیشه به این معنی نیست که یک بار آن را بشنوید و همه چی تمام شود. ایده ها و مفاهیم ارزش تکرار دارند زیرا این نوع تکرار باعث بهبود حفظ و یادآوری می شود.

یادگیری
یادگیری

اطلاعات را به آنچه قبلاً می دانستید ارتباط دهید
مردم از طریق داستان ها یا با مثال ها یاد می گیرند. به همین دلیل است که برخی افراد بعضی اوقات کلمات یا موارد را با نام افراد مرتبط می کنند. این راهکارها به ما در یادگیری و حفظ اطلاعات کمک می کنند و در مورد اطلاعات مربوط به هر موضوعی نیز می توان همین را گفت.

اطلاعاتی را که قبلاً می دانید تکرار کنید
مرور و مطالعه به حفظ اطلاعات و رشد کمک می کند. هنگامی که ما اصول را درک کنیم ، می توانیم از این طریق به گسترش آنها بپردازیم.

3. بدن خود را تمرین دهید
ورزش بر قابلیت انعطاف پذیری ما تأثیر می گذارد. انعطاف پذیری توانایی مغز ما برای تغییر ساختار خود در هنگام رشد است.

به عبارت دیگر ، ورزش می تواند ذهن ما را نسبت به تغییرات باز کند. ورزش همچنین می تواند باعث ایجاد ارتباطات جدید عصبی شود که در وهله اول به تحکیم عادت های جدید کمک می کند.

ورزش
ورزش

4. به اندازه کافی بخوابید
یکی از مهم ترین عواملی که میتواند بر قدرت حافظه شما تاثیر بگذارد در واقع خواب کافی است. از این رو باید میزان خوابی که هر فردی بنابر سن خود به آن نیاز دارد تامین شود. اکثریت قریب به اتفاق ما هر شب به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز داریم. صرفنظر از چند ساعت تفاوت چشمگیری در عملکرد روزانه ما ایجاد می کند.

خواب
خواب

5. سلامتی خود را نادیده نگیرید
مشکلات مختلف سلامتی بر حافظه ما تأثیر می گذارد. مشکلات سلامتی خاصی که حافظه ما را تحت تأثیر قرار می دهند عبارتند از:

 

مشکلات کلی قلبی: بیماری های قلبی عروقی شامل کلسترول بالا و فشار خون است. اینها با اختلال شناختی خفیف و حتی زوال عقل مرتبط هستند.
دیابت: همچنین مطالعات نشان داده است که کسانی که این بیماری را تجربه می کنند ، از نظر شناختی کاهش بیشتری نسبت به افرادی که این بیماری را ندارند را تجربه می‌کنند.

سلامتی
سلامتی


عدم تعادل هورمون ها: از استروژن گرفته تا عدم تعادل تستوسترون و تیروئید ، عدم تعادل هورمون ها می تواند به نوعی در کاهش حافظه نقش داشته باشد.

اخبار مرتبط
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.
سرطان‌ها لیست بلندبالایی دارند که برخی از آن‌ها تهدید جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، اما پنج تا از این سرطان‌ها از همه خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها