جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

خودرو رایگان ایران خودرو را چگونه بگیریم؟!

24 خرداد 1401
خودرو رایگان ایران خودرو را چگونه بگیریم؟!

به گزارش بانک اول، سال گذشته تقریبا در همین ایام بود که بحث قرعه کشی ایران خودرو و سایپا به راه افتاد و بعد از مدت کوتاهی این بحث حالت اجرایی به خود گرفت که کماکان هم ادامه دارد.

در شرایط تحریم، کاهش تولید خودرو و تورم سرسام آوری که ارزش پول ملی را به یغما برد،  علاوه بر مشتریان واقعی خودرو، بسیاری افراد برای حفظ ارزش سرمایه خود یا به قصد سود بردن از آشفته بازار کشور، متقاضی خرید خودرو شدند و فزونی تقاضا بر عرضه، موجب شد قرعه کشی بین متقاضیان به روش متداولی برای خرید خودرو تبدیل شود.

 

شائبه دستکاری در نتایج قرعه کشی

در این شرایط قرعه کشی ایران خودرو همیشه از قرعه کشی رقیب یعنی سایپا متقاضیان بیشتری داشت که این موضوع کماکان هم ادامه دارد چرا که فاصله قیمت مصوب محصولات ایران خودرو و قیمت بازار این محصولات بسیار فاحش و حتی در حال حاضر هم بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است.

طبعا با متقاضیان میلیونی حاضر در قرعه کشی و خودروهایی که در تیراژ ۱۰۰۰ تا نهایتا ۱۰۰۰۰ دستگاه در هر نوبت قرعه کشی به متقاضیان تعلق می گرفت، به بسیاری از افرادی که در این قرعه کشی ها شرکت کردند خودرویی نرسید اما شائبه هایی هم در مورد احتمال دستکاری در نتایج قرعه کشی به وجود آمد.

 

شایعه برنده شدن خودرو دلخواه در قرعه کشی با پول دادن به دلالان

حتی برخی از متقاضیان خودرو اظهار کردند  دلالانی هستند که ادعا می کنند  در ازای دریافت مبالغ چند ده میلیونی ، شما را در قرعه کشی ایران خودرو یا سایپا برنده خودرو مورد نظرتان کنند. این ادعاها و شایعات در هر نوبت از قرعه کشی این دو شرکت مکررا تکرار شده اما تاکنون به اثبات نرسیده است.

 

مدیرعامل ایران خودرو: تخلف را ثابت کنید خودرو هدیه می دهم!

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو این شایعات و ادعاها را نادرست و کذب می داند و در تازه ترین مصاحبه خود – که سایت الف آن را منتشر کرده – با قاطعیت اعلام کرده است: نه تنها چنین تخلفی ممکن نیست بلکه پلتفرم برگزاری قرعه کشی آن قدر دقیق و صحیح عمل می کند که حتی امکان ندارد یک نفر بتواند در فرآیند قرعه کشی چند خودرو ثبت نام کند و اگر کسی بتواند با مستندات ثابت کند یک فرد چند خودرو ثبت نام کرده یک خودرو هدیه می گیرد.

 

مقیمی چه موضوعی را در مورد قرعه کشی ها تلویحا پذیرفت؟

البته وی به صورت تلویحی قبول کرده است که در مقطعی برخی تخلفات در قرعه کشی اتفاق افتاده اما ایران خودرو با کمک کارشناسان خود و سازمان های امنیتی مسیر این تخلفات را مسدود کرده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار که در برخی دوره  اعلام می شدکه سایت باز شده و ثبت نام برای خرید خودرو کنید، تا مردم مراجعه می کردند در ساعات اولیه پر می‌شد و برخی می گفتند عده ای خاص ثبت‌نام کردند، گفته است؛ در مقطعی این حرف، حرف نادرستی نبود. حتی دستگاه امنیتی کشور یک تعدادی از این افراد را رصد کرده بودند. ما سیستم های خودمان را ارتقا دادیم و فایروال ها را تقویت کردیم، راه هایی که در سیستم ما نفوذ می کردند را شناسایی کردیم و برنامه های مناسب را جایگزین کردیم.

مقیمی گفته است: در مقطعی این اتفاق افتاد و به جایی رسیدیم که یک روزی اعلام کردم که اگر کسی بتواند مستند به ما اثبات کند یک فردی چندین مورد ثبت نام کرده یک خودرو هدیه می‌دهم. واقعاً هم این کار را می‌کردم، ولی تا امروز که با شما صحبت می کنم یک نفر هم نتوانست ثابت کند.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه تصریح کرده است: اینجا باز هم اعلام می کنم چنانچه در این سیستم( سیستم و فرآیند قرعه کشی خودرو ) کسی هر گونه تخلفی و موردی را رصد و شناسایی کرده، آمادگی دارم یک خودرو به کسی که مرا نسبت به آن مسیر آگاه کند،هدیه کنم .

اخبار مرتبط
فراخوان‌های مربوط به ایمنی زمانی اتفاق می‌افتند که هر یک از اجزای خودرو معیوب بوده و ایمنی خودرو را به خطر می‌اندازد. مسائل مربوط به ایمنی ممکن است در خودروهایی با تجهیزات، طراحی یا سازنده مشابه رخ دهد.
متقاضيان فوق مي‌توانند طي مدت 10 روز يا تا زمان تكميل ظرفيت با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واريز وجه اقدام نمايند. زمان فعال‌سازي اين بخشنامه بر روي سايت esale.ikco.ir بعد از ارسال پيامك از سوي ايران‌خودرو خواهد بود.
بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه های پرمصرف، این بازار به زودی به ثبات و آرامش خواهد رسید. وی افزود: افراد قبل از مراجعه به فروشگاه ها برای خرید لاستیک به قیمت مصوب می توانند اطلاعات خود را در kala.ntsw.ir ثب کنند و در فروشگاه با ارئه کد به فروشنده کالای خود را دریافت کنند.
برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز دوشنبه هفته جاری تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) این امکان فراهم بود که از میان ۱۴ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند مهدی تقدسی - مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که مهلت آن تا ۲۹ فروردین ماه تمدید شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محسن کمالیان
ارسال شده در : دوشنبه 28 اسفند 1402

سلام و درود وخسته نباشیداز کجا خودرو رایگان باید تحویل بگیرم باسپاس فراوان

محمدجواد سلحشوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

درود. تعدادی افرادباپول بسیارزیاد کدملی وشماره گواهینامه افراد راخریداری میکنن وبعدازانکه سایت ایران خودرو باز شروع به ثبت نام میکنند این افراد باافراددیگردرایران خودرو هماهنگ هستند به لحاظ انکه هردو به طوری مساوی ازاین این برنده شدن ها سود میبرند .کسانی که توان مالی بالا ندارن بافروش کدملی وشماره گواهینامه بهای ناچیزدریافت میکنند . لازم به ذکر است برای ثبت نام بیایین .طرح جدید من راامتحان کنید قرعه کشی با اثر انگشت این یعنی افراد بامدارک خود برای ثبت نام به مراکز ایران خودرو مراجعه میکنند واین میشود که هرفردی یک خودرو مینویسد ودست افرادی که اینترنتی چند خودرورا ثبت نام میکنند کوتاه میشود این یعنی عدالت برای انهای که منتظره برنده شدن چندساله میشود...

رسول عباسی میدانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام،درموردقرعه کشی می گویندهرکسی که درایران خودروفامیل داردبرای نام آن هاماشین درقرعه کشی بیرون می آید

علی ذوالفقاری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اینها سیستم قرعه کشی را اوردن روی کار کسی از کارهاشون خبر نداشته باشه قبلن ثبت نام اینترنتی را با رباط انجام میدادن فقط اردیبهشت ۹۹بود که خوب بود ثبت نام چون که جلوی تخلف گرفته شده بود برداشته شد قرعه کشی اومد که از ۱۰۰۰دستگاه ۱۰۰دستگاه بیشتر ندن الباقی تو بازار فروخته بشه خودرو اینها به کسی نمیدن یکی ار مدیران خودرو ساز ایده داده خودرو بشه ۱۷۰ملیون هر کس بیاد ثبت نام کنه خودرو ببره ببینید اینها امرور چه خیانتهایی میکنند خودرو دارن تو قرعه کشی مردم تو صف باشن برای ملت ۱۲۶ملیون باشه برای کشورهای همسایه زیر ۱۰۰ملیون فروخته میشه برای ملت با این قیمت زیان میبره خودرو ساز ولی برای کشور همسایه با اون قیمت هیچ زیانی نمیبره خودرو نداریم برای ملت تو قرعه کشی هستن به کشور دیگه با قیمت کمتردیگه

احسان خواجه نوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

امیدوارم همینطور باشه هرسری که ثبت نام قرعه کشی بود ثبت نام کردم و 3 نفر از اعضای خانواده با خودم 4 نفر و هیچ ماشینی هم نداریم و پلاکی هم به ناممون نیست خیلی عجیبه هرسری 4 نفر اما دریغ از یه برنده شدن نکنه خوزستان مثل باقی چیزا یا بودجه و هرچیز دیگری باید آخری یا کمتر از هر استان دیگه ای باشه

هادی خسروی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ظاهرا داره مذاکراتی راجب برجام صورت میگیره .این اگه واقعیت داشته باشه که راه صادرات خودروهای ایرانی باز میشه و ... خدا رحم کنه باز قیمت خودرو میره بالا

حسن کاظم زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من ثابت میکنم آقای مدیر عامل اگر راست میگی تماس بگیرید با شمارم تا ثابت کنم

بهروز خادم
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام و خسته نباشی خدمت کارکنان زحمت کش شرکت ایران خودرو در مورد قرعه کشی هرچی که این طرف شهرستان رودبار جنوب و عنبرآباد ثبت نام کردن اسامی هیچ کدوم تو قرعه کشی در نیومده مگه میشه اسم یکی تو این شهرستان در نیاد

مهرداد ازاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خود مدیر عامل ایرانخودرو ماشین خارجی سوار میشه

سام مرادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من میتونم ثابت کنم ک تخلفی صورت گرقته

مجید توکلی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ماشینها رو به نور چشمی ها و مسولیین به عنوان سهمیه میدن دیگه نوبت به بقیه نمیرسه و تو قرعه کشی هم میگن برنده نشدید همه این قرعه کشی خودرو الکی هست.همه رو میدن به کسانی به عنوان سهمیه و غیره.دیگه چیزی نمی مونه بخان بگن مردم تو قرعه کشی برنده شدن

امیر احمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من شخص خودم دارایه یک خانواده ۱۳نفره هستم که پدرم ۹۰سال دارد وچند بچه معلول درخونه دارم تنها خودم نان اور اینها هستم هم مشکل کمردارم ویه وانت داشتم داخل این اوج کورنا به مشکل برخوردم وفروختم دیگه بخاطر افزایش قیمت نتونستم حتا یه الاغ هم بخرم

سجاد مرادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام با شرایط ای م ایجاد کردید کسی ک نمیتونه چند خودرو ثبت نام کنه اونای ک خودرو دارند ثبت نام کردند و بردن همه رو فروختن کسی ام هستن ک با بی شرایطی ثبت نام ب اسم چندین نفر ثبت میکنم و اون طرفم ب دلیل نداشتن توان مالی مجبور میشه با چند میلیون شانس برنده شدن رو بفروشه و بی کام بمونه از سهم خود در این کشور .... و اینکه ما هم ده بار نوشیم و در نیومد

حسن زارع
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

صحبت از اهدای رایگان خودرو خودش یه کار غیر قانونی هست ،مگه شرکت مال پدرش هست ک میخواد یه خودرو هدیه بده

Maryam
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

وقتی نفست از جای گرم بلند میشه. هرکسی وظیفه ای داره خودتون باید ثابت کنید که نیست. ما میگیم هست و دیدیم. این حرف ایشون مثل این میمونه که پلیس میگه اصلا تو زندانا مواد نیست بیاین ثابت کنید.

محمدمهدی تصور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

در متن کلمه طبعا نوشته شده که غلط است و باید تبعا نوشته شود یعنی پیرو و تابع مطلب گفته شده.

اسماعیل حمزه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا کارخونه به قیمت بازار نمی فروشه که هم سودش به جیب کارخونه بره وهم شایعات جمع بشه؟

اریا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اینایی که میگفتن شایعه نبود بلکه حقیقت محض بود کیف پولی که تومجلس چرخید یا ماشینهای نمایندگان را هم میگید شایعه

امیر رمضان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.متاسفانه ایران خودرو اشتباهی که مرتکب شده اینه که اصلا قرعه کشی نمیکرده،بدلخواه اسامیو اعلام میکرده،و

عاطفه فتحی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من اصلا با دستکاری قرعه کشی موافق نیستم چون همین چندماه قبل خاله همسرم درقرعه کشی برنده رانا شد وهیچ ارتباط هم با دلال یا شخص خاصی نداشت این حرفا کذبه محضه خودمم چندین ماهه ثبت نام میکنم کاش اسم منم دربیاد درود بر کارکنان ایران خودرو

ب م
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اون کسی که تخلف کرده از راز و رمز کار مطلع هست نه من و ما که دستمان به هیچ نرسیده! انتظار دارین بیاد اعتراف کنه؟؟؟؟؟

ماهور عباسی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

همین اقدام خودش یک اثبات هست. حالا خودرو منو بدین تا برم زود باشین😊 منتظرما...😂

قدرت طهماسبی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خدا می داند چطوری قرعه کشی انجام می شود، چطوری ثابت کنیم ،باید در ملا عام و در رسانه صورت گیرد و با حضور مسوولان باشد ،اثبات موضوع سخت است و شما هم ادعای درستکاری دارید؟

مهدی کریمی راد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شائبه درمورد ایران خودرو رو نمیدونم، ولی میدونم من تو قرعه کشیهاش شانس ندارم چون اصلا برنده نمیشم هرچی ثبت نام میکنم.

Sajad Alipour
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بیان کردن خود همین جمله ک گفته شده هر کسی ثابت کنه قرعه کشی ناسالمه اثبات بر ناسالم بودنشه.وقتی چنین حرفی زده بشه معنیش اینه ک قرعه کشی جوری طراحی شده ک معدود کسانی میتونن سر از رمزش در بیارن و هر کس ب این مهم رسید یجورایی حیرت زده میشن و بابت هوشش بهش جایزه میدن.

سیدعلی محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

حاجی شما خودرو را گران نکن ما شایعه سازان را نفرین میکنیم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها