شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ثبات بازار طلا در گرو کنترل نرخ ارز

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ثبات بازار طلا در گرو کنترل نرخ ارز

به گزارش بانک اول در جریان بازار امروز سکه و طلا، انس جهانی کاهش یافت و به ۱۸۵۸ دلار رسید. قیمت طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۷۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام به ۱۰ میلیون تومان رسید.

ابراهیم محمدولی،  رئیس اتحادیه طلا درباره روند امروز بازار سکه و طلا توضیح داد: در یک مدت طولانی، به دلیل کنترل نرخ ارز یک آرامشی در بازار طلا حاکم بود. در جریان هفته گذشته حرکت نوسانی در بازارهای طلا و دلار شکل گرفت.

محمدولی با اشاره به اینکه روند نوسانی در بازار دوباره شکل گرفته است ادامه داد: با توجه به آن که دیروز (سه‌شنبه) و امروز نرخ ارز کنترل شد، قیمت طلا و سکه کاهش یافت. اگر روند کنترلی در بازار دلار ادامه داشته باشد می‌توان امیدوار بود حرکات نوسانی قیمت در بازار سکه و طلا کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا درباره فاکتورهای موثر در بازار طلا و سکه معتقد است نشست برجامی وین یکی از عوامل موثر و مبهم در بازار طلا است. همچنین نگاه اقتصادی مسئولان به نرخ ارز و روند کنترلی در بازار دلار، می‌تواند در روند آینده بازار سکه موثر باشد.

 

او در پایان گفت: اگر روند کنترلی در بازار دلار ادامه داشته باشد، روند نوسانی در بازار طلا و سکه حذف می‌شود؛ در نتیجه ثبات به بازار طلا برمی‌گردد و رفته رفته گردش تولید افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گفته‌های  رئیس اتحادیه طلا می‌توان دریافت که اگر روند کنترلی در بازار ارز وجود داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که روند نوسانی در قیمت طلا کاهش یابد و رفته رفته با افزایش گردش تولید روند بازار طلا بهبود پیدا کند.

قیمت طلای ۱۸ عیار یک میلیون ۷ هزار تومان، سکه امامی ۱۰ میلیون تومان و سکه قدیم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ثبت شد.

همچنین قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد. سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون تومان معامله شد.

اخبار مرتبط
راه‌اندازی آزمایشی یوان دیجیتال یا e-CNY توسط اداره پولی هنگ کنگ (HKMA)، نخستین استقرار CBDC خارج از خاک اصلی چین را نشان می‌دهد. این آزمایش به ساکنان هنگ کنگ امکان می‌دهد تا از طریق کیف پول‌های e-CNY خود که از طریق ۱۷ بانک با استفاده از سیستم پرداخت سریع (FPS) شارژ می‌شوند، تراکنش‌ها را تسهیل کنند؛ که نشان‌دهنده نخستین ادغام این سیستم با یک CBDC از طریق یک بانک مرکزی عمده است.
گزارش‌ها نشان می‌دهد با وجود افزایش قیمت‌ها اما بازارهای سرمایه‌گذاری چیزی جز زیان را نصیب سرمایه‌گذاران نکرده‌اند که این امر تا حد زیادی سبب شده است پوش تورم و کاهش ارزش پول ملی برای اغلب افراد دشوار باشد. هر چند قطار تورم سرعت حرکت خود را کند کرده است، اما رشد آن همچنان فشاری فزاینده به سبد هزینه‌ای خانوار در ایران وارد می‌کند. به عبارت دیگر ماندگاری نرخ تورم در محدوده چهل درصد در میان مدت سبب شده است رشد قیمت‌ها تاثیراتی به مراتب مخرب‌تر از پیش بر سبد خانوار داشته باشند
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها