شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی بورس سوم خرداد / مصوبات بی‌نتیجه عامل بلاتکلیفی بازار

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس سوم خرداد / مصوبات بی‌نتیجه عامل بلاتکلیفی بازار

به گزارش بانک اول شاخص کل بورس امروز هم روندی منفی را داشت و با افت  ۲۰ هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۱۰۷ هزار واحد قرار گرفت. به عقیده کارشناسان بازار سرمایه علاوه بر ابهامات نتیجه انتخابات در کشور با مسائل ساختاری و نابسامان در بازار رو به رو هستیم.

مهدی افضلیان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره مصوبه‌های اخیر دولت در خصوص بازار سرمایه گفت: مصوبات هفته‌های گذشته توسط سران قوا و سازمان بورس سازوکار اجرایی پیدا نکردند و تا زمانی که توسط دولت و سازمان بورس این مصوبه‌‌ها جنبه اجرایی پیدا نکنند وضعیت بازار تغییری نمی‌کند و هم‌چنان شاهد روند منفی در بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین درخصوص تاثیر تغییر دامنه نوسان و متقارن‌سازی آن در بازار گفت: تغییر در دامنه نوسان باعث می‌شود سهم‌ها به قیمت واقعی‌شان نزدیک‌تر شوند و کمک می‌کند تا با کاهش قیمت، افرادی که می‌خواهند از آن نماد خروج کنند با سهولت بیشتری این کار را انجام دهند و بنابراین به نقدشوندگی آن سهم کمک می‌شود.

وی درباره وضعیت بازار در کوتاه مدت توضیح داد: تا زمانی که ورود سرمایه به بازار نداشته باشیم و سیاست‌های سیاست‌گذاران بازار به مرحله اجرایی نرسد روند نابسامان و منفی در بازار ادامه‌دار خواهد بود.

اخبار مرتبط
شاخص کل بازار سرمایه در ادامه روند کاهشی هفته اخیر، امروز(شنبه) هم ۰.۴۹ درصد منفی شد و شاخص هم وزن نیز ۰.۶ درصد افت کرد و در کانال ۷۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.
اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 19 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 58 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماهیت سرمایه گذاری در بازارهای بورس، با ریسک هایی همراه است و در صورتی می توانید در این بازار سود بگیرید که فعالیت در آن، با شناخت و آگاهی کافی همراه باشد. اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها