ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ۱۰۰ میلیونی با سود ۵ درصد چه کسانی را صاحب ویلا می‌کند؟

24 خرداد 1401
وام ۱۰۰ میلیونی با سود ۵ درصد چه کسانی را صاحب ویلا می‌کند؟

به گزارش بانک اول، سقف وام ساخت مسکن که به عاملیت بانک مسکن پرداخت می شود امسال به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. پرداخت این تسهیلات مختص بانک مسکن است و نه تنها به انبوه سازان بلکه به کلیه مالکان زمین و خانه های کلنگی پرداخت می شود

این گزارش به معرفی تسهیلات ساخت مسکن یا همان وام با سقف۴۵۰ میلیونی بانک مسکن اختصاص ندارد بلکه وام دیگری مدنظر ما قرار گرفته که مبلغ آن – بنا به اظهارات مسئولان مرتبط در بنیاد مسکن – قرار است به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و سود آن نیز ۵ درصد بوده و بانک های عامل آن نیز شامل هفت بانک ( ملت، صادرات، مسکن، تجارت، ملی، سپه و رفاه ) هستند.

 

وامی که ساده ترین نوع ضامن را دارد

وام ۱۰۰ میلیونی مذکور به ساخت خانه های روستایی اختصاص دارد و در همین ابتدای کار باید گفت مبلغ این وام فعلا ۵۰ میلیون تومان است اما بنا به گفته عزیز الله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قرار است تسهیلات خانه‌های روستایی به یک میلیارد ریال – ۱۰۰ میلیون تومان – افزایش یابد.

بد نیست بدانید تسهیلات مسکن روستایی تنها وام در ایران است که ضمانت آن  بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره ای قابل انجام است. به این شکل که سه متقاضی وام با امضای سفته برای یکدیگر ، ضامن هم می شوند و نسبت به دریافت وام اقدام می‌کنند.

 

وامی فرصت آفرین برای روستایی ها و شهرنشینانی که اصلیت روستایی دارند

اما سوال اصلی این است که با چنین وامی ، چطور می توان صاحب یک ویلا شد؟ در پاسخ باید گفت بسیاری از شهروندان تهرانی یا شهروندان دیگر شهرها اصلیتی روستایی دارند به این معنی که یا خود زاده روستاهای کشور هستند یا پدر و مادر روستایی دارند. این وام برای چنین افرادی فرصت آفرین است به این معنی که این افراد معمولا برای تملک زمین در روستای خود نیازمند پرداخت پول چندانی نیستند و حتی برخی افراد در روستای خود زمین موروثی برای ساخت خانه و ویلا دارند اما امکان پولی برای ساخت آن ندارند.

وام مذکور می تواند به کمک این افراد بیاید و با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی مراحلی مانند دیوار کشی، فونداسیون و سفت کاری یک بنای کوچک و جمع و جور  را به پایان برسانند و بعد از آن با پس اندازهای خود به تدریج خانه را تکمیل تر کنند.

گزینه دیگر این است که یک خانه کوچک و فرسوده را در روستای خود به قیمت مناسب خریداری کنند و بعد با استفاده از تسهیلات ۱۰۰ میلیونی این خانه را بهسازی و نوسازی کنند. گزینه بعدی این است که خانه های روستایی به ارث رسیده به برخی افراد که فرسوده و به حال خود رها شده اند را می توان با این تسهیلات مرمت و قابل سکونت کرد.

نهایتا در پایان این وام افرادی که را که از این فرصت به خوبی استفاده کنند، صاحب یک ویلای کوچک روستایی یا خانه باغ نقلی روستایی خواهد کرد.

اخبار مرتبط
پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و راستی آزمایی مدارک ارسالی و اعمال شرایط پیش گفته شده مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می‌شود.
مهرداد بذرپاش با یادآوری افزایش وام مسکن شهری به ۵۵۰ و روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد:‌ نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد است. وی با بیان این‌که سال گذشته تسهیلات بانکی در بافت فرسوده با ضعف روبه‌رو بود، ادامه داد:‌ تلاش می‌کنیم این تسهیلات با افزایش مواجه شود و در کنار تسهیلات شهرسازانه، تسهیلات مالی قرار بگیرد.
وی با اشاره به وجود دسته‌بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.
خانواده شهدا و مفقودالاثرها، جانبازان، آزادگان و رزمندگان می توانند از تسهیلات رفاهی دولت و سازمان های مربوطه بهره مند شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها