چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

با خواندن این مطلب کبد چرب خود را به سرعت درمان کنید

24 خرداد 1401
  با خواندن این مطلب کبد چرب خود را به سرعت درمان کنید

 

به گزارش بانک اول در واقع کبد شما مانند یک تصفیه خانه بزرگ برای بدن شما است که تمام مواد مضری که به بدن وارد می شود را تصفیه می کند تا آسیبی به سلامتی شما وارد نشود.

عوامل زیادی می تواند باعث شود که شما کبد چرب داشته باشید. رعایت و پرهیز از برخی از این عوامل نه تنها در روند بهبود بلکه در پیشگیری از ابتلا به کبد چرب نیز به شما می کند.

 

اضافه وزن

کبد چرب دارای دو نوع است: کبد چرب الکی که به دلیل مصرف زیاد و بی رویه الکل به وجود می آید و کبد چرب غیر الکی که به دلیل تغذیه نامناسب ایجاد می شود.

داشتن اضافه وزن، سوء تغذیه، فشار خون بالا، مصرف الکل، بی تحرکی و مصرف غذاهای چرب از جمله عواملی هستند که منجر به ابتلا به کبد چرب می شوند.

 

علائم شایع مبتلایان به کبد چرب شامل زردی چشم، ضعف عمومی، عدم تمرکز، احساس خستگی و بی حالی، ادرار تیره و ورم پاهامی شود.

شما می توانید برای درمان و کنترل کبد چرب از راهکارهای زیر کمک بگیرید.

 

1. ️داشتن رژیم غذایی مناسب به خصوص رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات و غذاهای کم چرب.

کاهش تدریجی وزن و ورزش روزانه

قطع مصرف خودسرانه دارو در زمان هر نوع بیماری

 

️مصرف ویتامین E

خودداری از مصرف مواد غذایی فریز شده ، زود پز شده، ترشیجات، رب، سس ها، نمک زیاد، چای پر رنگ، فست فودها، آب همراه غذا، دوغ همراه غذا، تنقلات شور، روغن های سرخ کردنی و لبنیات پر چرب

مصرف ️انواع کلم، چغندر، رزماری، آووکادو، سیب سبز،گریپ فروت و دارابی، پاپایا، کنگرفرنگی، موز، گردو، بادام زمینی، بادام تلخ، عناب، خربزه و طالبی

عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب هستند

ویتامینخودداری از مصرف مواد غذایی فریز شده ، زود پز شده، ترشیجات، رب، سس ها، نمک زیاد، چای پر رنگ، فست فودها، آب همراه غذا، دوغ همراه غذا، تنقلات شور، روغن های سرخ کردنی و لبنیات پر چربمصرف ️انواع کلم، چغندر، رزماری، آووکادو، سیب سبز،گریپ فروت و دارابی، پاپایا، کنگرفرنگی، موز، گردو، بادام زمینی، بادام تلخ، عناب، خربزه و طالبیعرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب هستند
اخبار مرتبط
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.
سرطان‌ها لیست بلندبالایی دارند که برخی از آن‌ها تهدید جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، اما پنج تا از این سرطان‌ها از همه خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها