دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

۹۵ درصد مردم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند

24 خرداد 1401
۹۵ درصد مردم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، سید محمدرضا میر تاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب شده است گفت: این طرح روی مالیات بر فعالیت‌های سوداگری که تا به حال جایی ثبت نشده و با درآمدهای کلان و نجومی در زمان محدود و بدون پرداخت مالیات، تمرکز دارد و شامل چهار عنوان ارز، املاک، خودرو و سکه می‌شود.

میرتاج الدینی در مورد استثنائات این طرح تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه شامل کسانی که نمایشگاه ماشین دارند و بنگاه داران املاک نمی‌شود و همان مالیات معمول را می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این مالیات شامل 95 درصد مردم نمی‌شود گفت: این مالیات شامل کسانی است که در مدت کوتاهی به صورت تصاعدی سودی حاصل کرده‌اند و حتی خانواده‌هایی که هر عضو آن به طور مثال خودرویی داشته باشند، مشمول این نوع مالیات نخواهند بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تأکید بر لزوم وجود فرمولی برای تعیین محاسبه نرخ تورم اظهار کرد: در بحث بررسی جزئیات، این پیشنهاد در کمیسیون مورد توجه قرار خواهد گرفت.

میرتاج الدینی در مورد مالیات بر سرمایه خاطرنشان کرد: مجلس مسیر میانه را انتخاب کرده و با هدف توزیع عادلانه ثروت در جامعه و تنظیم آن، بیشتر نشدن ضریب جینی و فاصله طبقاتی و رشد اقتصادی متعادل در اصل درآمدها در چارچوب اقدامات کلان، مسیر خود را طی می‌کند.

وی گفت: درآمد حاصل شده وارد خزانه کل می‌شود و از 6 تا 8 درصد درآمد را می‌توان از طریق این مالیات به دست آورد و موجب می‌شود تراز عملیاتی بودجه کشور مثبت شده و کسری نخواهیم داشت.

میرتاج الدینی متذکر شد: مردم نگران این مالیات نباشد چرا که شامل گروه اندکی است که براساس فعالیت‌های سوداگرانه اقتصادی، عایدی دارند.

اخبار مرتبط
مشی رئیس‌جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند؛ لذا تصمیم دولت بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم.
جوکار در ادامه افزود: از سوی دیگر در سیستم مالیاتی باید نظام تشویق و تنبیه وجود داشته باشد و مودیانی که در مناطق محروم فعالیت اقتصادی دارند مشمول معافیت‌های مالیاتی جذابی شوند تا سرمایه‌ها به مناطق محروم سوق داده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این پیام تصریح کردند: با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

لطفا توضیح دهند چگونه شامل مردم عادی نمیشود چون متن قانون اینرا نمیگوید بعلاوه اگر کسی از روی نیاز خواست فروشی انجام دهد چگونه تشخیص میدهند ؟ و اینکه با این کار بحث سرمایه گذاری بعنوان موتور محرکه اقتصاد چگونه دیده شده ؟ بهتر است بخاطر جبران کسری بودجه دست در جیب مردم نکنیم و با ظاهر آرایی تصمیم غلط را توجیه نکنیم . کسری بودجه را با کاهش هزینه ها و مدیریت صحیح باید جبران کنند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها