شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

معافیت مالیاتی واردات ارز و طلا تا پایان ۱۴۰۰

24 خرداد 1401
معافیت مالیاتی واردات ارز و طلا تا پایان ۱۴۰۰

به گزارش بانک اول طبق مصوبه، شورای عالی هماهنگی اقتصادی، ورود ارز به صورت اسکناس بدون محدویت و همچنین طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۱۴۰۰ معاف شد.

در این بخشنامه آمده است " ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقررات مبارزه با پولشویی، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز است.

واردات فلزات گرانبها، به صورت خام طبق ضوابط بانک مرکزی از کلیه حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است. "

اخبار مرتبط
قیمت سکه امامی نیمه فروردین ۱۴۰۳، از مرز ۴۰ میلیون تومان گذشت و پس از آنکه موفق شد رکورد تاریخی قیمت خود را تا ۴۵ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان بهبود ببخشد، تا الان زیر ۴۰ میلیون معامله نشده است. خرید سکه تمام از حراج مرکز مبادله در این وضعیت گزینه مناسبی به نظر می‌رسد،
متقاضیان جهت دریافت غیر حضوری ارز حجاج از طریق پیامرسان بله با انتخاب «خدمات»،«خدمات بانکی»،می توانند گزینه«ارز حج تمتع» را انتخاب و پس از ورود مشخصات فردی که صحت اطلاعات آن از طریق سرویس سامانه ثبت احوال کنترل می شود،با انتخاب شعبه مورد نظر،میزان ارز بر مبنای 100 واحد و پرداخت ریال از طریق درگاه بانک،فرآیند خرید ارز را تکمیل کنند.
این حراج از ساعت 12 الی 16 روز سه شنبه هفته جاری در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. حراج بیست و چهارم در دو بخش عمده و خرد برگزار می شود و متقاضیان می توانند حداکثر 25 شمش طلای استاندارد در هفته تقویمی خریداری کنند. لازم به ذکر است، عرضه کنندگان شمش طلا در مرکز مبادله ایران، واردکنندگان شمش طلا و تولیدکنندگان داخلی شمش طلا هستند. متقاضیان این تالار نیز شامل تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا، فروشندگان عمده شمش طلا، خرده فروشان طلای آبشده و بانک های عامل با تایید بانک مرکزی هستند.
مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها