پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

رابین هودی به نام پارسیان

24 خرداد 1401
رابین هودی به نام پارسیان

 به گزارش بانک اول بانک پارسیان به‌عنوان بانک عامل مورد تائید بانک مرکزی ایران مسئولیت رسیدگی به وضعیت تعاونی اعتبار ثامن الحجج را برعهده گرفت و تاکنون از مجموع یک میلیون و ۲۵۷ هزار حساب ۹۹ درصد حساب ها را تعیین تکلیف کرده است.

 بانک پارسیان که متولی ساماندهی چند موسسه مالی اعتباری بدون مجوز بوده توانست در پرونده تعاونی اعتبار ثامن الحجج از مجموع یک میلیون و ۲۵۷ هزار حساب اکثر حساب ها را تعیین تکلیف کرده و فقط یازده هزار حساب بلاتکلیف هستند و ۹۹ درصد تعداد حسابها تعیین تکلیف شده اند که از لحاظ مبلغی ۷۵ درصد سپردهدهای تعاونی را شامل می شود.

همچنین تعداد ۴۸۱ شعبه تعاونی به ۲۷ شعبه کاهش یافته است.

در گزارش عملکرد بانک پارسیان آمده است که ۱۵۰۰ نفر از کارکنان این تعاونی اعتبار پس از طی مراحل استخدامی جذب گروه بانک خواهند شد و فرایند فروش اموال تعاونی توسط هیات تصفیه آغاز شده و تا به حال تعدادی از دستگاههای خود پرداز به فروش رسیده است و فرآیند فروش املاک آغاز شده و در جریان است.

جدید ترین خبر نشان می دهد که پرداخت مبالغ تعهد شده سپرده ها در تیرماه آغازخواهد شد.

به گزارش جامعه خبر، این اخبار در حالی است که در روزهای اخیر شایعه ورشکستگی بانک پارسیان در فضای مجازی دست به دست می شود که منتقدان به این اقدام رقبای پارسیان نیشخند زدند.

برخی منتقدان و کارشناسان اقتصادی می گویند: وقتی یک بانک خصوصی پا را از بانکداری حرفه ای فراتر گذاشته و نقش پدرانه و حمایتی برای نظام بانکی کشور ایفا می کند چرا باید سایر رقبا دست به تخریب بزنند. رسانه ها بیدارند و می بینند که عملکرد کدام بانک شفاف تر بوده است. یک مدیر بازنشسته بانک می گوید: پارسیان نقش رابین هود را در جنگل موسسات و تعاونی های اعتباری غیرمجاز ایفا کرده و افرادی که از این جنگل منافع می برند راضی به ورود پارسیان و بانک مرکزی نبودند.

این شایعات حتی وارد کانال خبری بی بی سی فارسی هم شده و پایگاه خبری جامعه خبر رسما از دادستان تهران درخواست کرده تا عوامل این شایعات را شناسایی و مجازات کنند چرا که این نوع حرکات به نوعی اخلال در نظام اقتصادی کشور خواهد بود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات