ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

این بانک دیگر دلار را قبول نمی کند!

24 خرداد 1401
این بانک دیگر دلار را قبول نمی کند!

به گزارش بانک اول به نقل از راشا تودی، دولت کوبا از گردشگرانی که به این کشور وارد می‌شوند خواسته دلارهای خود را به این جزیره دریای کارائیب نیاورند، چون ارز آمریکا دیگر مورد قبول این کشور نیست.

فرانسیسکا مایوبره لنس، معاون اول رییس بانک مرکزی کوبا گفت: «افرادی که وارد کشور می‌شوند باید ارزی غیر از دلار آمریکا همراه داشته باشند».

 گردشگران اجازه خواهند داشت برای پرداخت از کارت‌های اعتباری استفاده کنند و در صورت لزوم ارز سایر کشورها را را به صورت نقدی برداشت کنند.

دولت کوبا در اوایل همین هفته اعلام کرد بانک‌های این کشور موقتاً قبول وجه نقد به دلار را متوقف می‌کنند. دلیل این اقدام کوبا تحریم‌های شدید آمریکا بوده که مانع استفاده این کشور از دلار در معاملات بین‌المللی شده است.

 بانک مرکزی کوبا اعلام کرد این تصمیم‌ها از بیست و یکم ژوئن اجرایی می‌شوند و مدت زمان اجرای هرکدام بستگی به برداشته شدن تحریم‌های آمریکا دارد.

 بیش از ۲۰ بانک از زمان گسترش تحریم‌ها علیه کوبا توسط دونالد ترامپ، نقل و انتقال‌هایی را که این کشور در آنها حضور داشته متوقف کرده‌اند./تسنیم

اخبار مرتبط
برای خرید اموال متروکه از اموال تملیکی باید براساس شیوه‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است اقدام شود.
موحدی بک نظر با بیان اینکه دلالان، سفته‌بازان و سودجویان بازارهایی مثل ملک، خودرو، رمزارز و ارز و سکه، باید از مالیات بر عایدی سرمایه بترسند، حتما هم باید بترسند گفت: مردم عادی نباید از این قانون بترسند، چون در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، چهار قلم دارایی یعنی املاک با انواع کاربری و سرقفلی، خودرو، سکه و طلا و جواهرات و همچنین رمزارزها در نظر گرفته شده‌اند.
نکته مهمی درباره روش کاکه ایبو وجود دارد: این روش پس‌انداز برای قطع‌کردن شادی و نشاطتان از خرید نیست؛ برای نمونه، اگر حالتان خوش نیست و با دسته‌گلی زیبا می‌توانید احساس بهتری پیدا کنید، کاکه ایبو جلویتان را نمی‌گیرد. هدف این روش ترک عادت‌های بد در خرید و خرج‌کردن است. خریدکردن برای حال خوب خیلی هم خوب است؛ اما روش کاکه ایبو به ما یاد می‌دهد گاهی خرید‌کردن برای تغییر روحیه اثرات مثبت کوتاه‌مدت دارد و بعدتر پشیمانی هم به بار می‌آورد.
برای ایجاد هر نوع مغازه‌ای به دریافت جواز کسب نیاز داریم. طبق قانون هر شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که بدون دریافت جواز کسب شروع به فعالیت کند مرتکب تخلف شده است. قانون برای این دسته از افراد مجازات درنظر گرفته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها