ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه تا پانزدهم تیرماه

24 خرداد 1401
تمدید مهلت ارائه اظهارنامه تا پانزدهم تیرماه

به گزارش بانک اول آقای علیزاده، مدیرکل امور مالیاتی استان  با حضور در استودیو خبر عصرگاهی سیمای مرکز قم با بیان اینکه تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل بنا به درخواست اتاق اصناف ایران و تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا صورت گرفته است افزود: بر این اساس مودیان مالیاتی تا 15 تیرماه فرصت دارند تا نسبت به ارائه اظهار نامه مالیاتی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 60 درصد از مودیان استان اظهارنامه های خود را ارائه کردند گفت هرگونه برخورداری از هر نوع تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های قانونی نرخ صفر مشروط به ارائه اظهارنامه الکترونیکی در مورد مقرر قانونی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم  در ادامه به تسهیلات مالیاتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا جهت مشاغل آسیب دیده اشاره کرد و افزود گروه های دوم و سوم مشاغل که میزان فروش و ارائه خدمات آنها زیر یک میلیارد و 620 میلیون تومان است در قالب فرم تبصره از معافیت ها و تسهیلات مالیاتی بهره مند می شوند.

علیزاده گفت: تا پیش از این سقف تعیین شده درآمدی سال 1399 جهت تعیین میزان پرداخت مالیات، یک میلیارد و 80 میلیون تومان بود که بر این اساس مودیانی که تا 3 میلیون تومان بیشتر از این سقف مصوب در آمد داشته اند مالیات آنها همانند سال 1398 محاسبه می شود.

وی افزود بر همین مبنا افزایش سه تا شش میلیون تومانی شامل 4 درصد، شش تا 12 میلیون تومان 8 درصد و 12 میلیون به بالا هم مشمول 12 درصد افزایش مالیات نسبت به سال 1398 بودند.

وی  ادامه داد: مودیان و صاحبان مشاغلی که معتقدند از این سقف تعیین شده درآمد کمتری داشتند هم می توانند فرم های اظهارنامه مالیاتی را تکمیل و پس از بررسی کارشناسی مالیات آنها محاسبه می شوند.

به گفته آقای علیزاده مودیانی که مشمول مالیات ابرازی می شوند مالیات آنها به صورت اقساط 5 ماهه بدون جریمه دوران تقسط محاسبه و قابل پرداخت است.

مودیان و صاحبان مشاغل جهت تکمیل اظهارنامه و ارسال فرم تبصره ماده 100 مالیاتی می توانند به آدرس اینترنتی ntr.tax.gov.ir  مراجعه کنند.

اخبار مرتبط
برای خرید اموال متروکه از اموال تملیکی باید براساس شیوه‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است اقدام شود.
موحدی بک نظر با بیان اینکه دلالان، سفته‌بازان و سودجویان بازارهایی مثل ملک، خودرو، رمزارز و ارز و سکه، باید از مالیات بر عایدی سرمایه بترسند، حتما هم باید بترسند گفت: مردم عادی نباید از این قانون بترسند، چون در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، چهار قلم دارایی یعنی املاک با انواع کاربری و سرقفلی، خودرو، سکه و طلا و جواهرات و همچنین رمزارزها در نظر گرفته شده‌اند.
نکته مهمی درباره روش کاکه ایبو وجود دارد: این روش پس‌انداز برای قطع‌کردن شادی و نشاطتان از خرید نیست؛ برای نمونه، اگر حالتان خوش نیست و با دسته‌گلی زیبا می‌توانید احساس بهتری پیدا کنید، کاکه ایبو جلویتان را نمی‌گیرد. هدف این روش ترک عادت‌های بد در خرید و خرج‌کردن است. خریدکردن برای حال خوب خیلی هم خوب است؛ اما روش کاکه ایبو به ما یاد می‌دهد گاهی خرید‌کردن برای تغییر روحیه اثرات مثبت کوتاه‌مدت دارد و بعدتر پشیمانی هم به بار می‌آورد.
برای ایجاد هر نوع مغازه‌ای به دریافت جواز کسب نیاز داریم. طبق قانون هر شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که بدون دریافت جواز کسب شروع به فعالیت کند مرتکب تخلف شده است. قانون برای این دسته از افراد مجازات درنظر گرفته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها