یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

خریدوفروش رمزارز در پیام‌رسان‌ها چه مجازاتی دارد؟

24 خرداد 1401
 خریدوفروش رمزارز در پیام‌رسان‌ها چه مجازاتی دارد؟

به گزارش بانک اول جلس می‌خواهد در این هفته طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» بررسی کند. براساس این طرح قرار است قوانینی تصویب شود تا پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی طبق آن در ایران فعالیت کند.

اگر پیام‌رسانی قوانین ایران را نپذیرد فیلتر می‌شود. هر فردی هم که به دنبال این باشد که برنامه‌ای تولید کند تااز این محدودیت‌ها عبور کند مثل برنامه‌های وی.پی.ان و فیلترشکن مجازات می‌شود.

همچنین در خصوص کسب‌وکار در این پیامرسان‌ها نیز قوانینی وجود دارد. در متن این طرح آمده است: «هر شخصه مبادرت به عرضه، خرید و فروش «رمز ارز» بدون مجوز بانک مرکزی نماید حسب مورد مجازات های مقرر مواد ۱۸ و ۱۸ مکرر قانون و مبارزه با قاچاق کالا و ارز محکوم می‌شود.»

 

مجازات خریدوفروش رمزارز چیست؟

در ماده ۱۸ قانون مبارزه با قانون کالا و ارز آمده است: هر شخص که مرتکب قاچاق کالا و ارز و حمل و یا نگهداری آن شود، علاوه بر ضبط کالا یا ارز، به جریمه‌ نقدی زیر محکوم می‌شود:

جریمه نقدی ارز ورودی، یک تا دو برابر بهای ریالی آن و جریمه نقدی ارز خروجی، دو تا چهار برابر بهای ریالی آن جریمه نقدی خرید، فروش یا حواله ارز، دو برابر بهای ریالی آن است.

در ماده ۱۸ مکرر نیز آمده نگهداری، عرضه یا فروش کالا و ارز قاچاق موضوع ماده (۱۸) این قانون حسب مورد توسط واحدهای صنفی یا صرافی‌ها تخلف محسوب و مرتکب علاوه بر ضبط کالا و ارز به ترتیب زیر جریمه می‌شود:

 

مرتبه اول: جریمه نقدی معادل دو برابر ارزش کالا یا ارزش ریالی ارز قاچاق

 

مرتبه دوم: جریمه نقدی معادل 4 برابر ارزش کالا یا بهای ریالی ارز قاچاق

 

مرتبه سوم: جریمه نقدی معادل شش برابر ارزش کالا یا بهای ریالی ارز قاچاق

 

و نصب پارچه یا تابلو بر سردر محل کسب به عنوان متخلف صنفی و تعطیل محل کسب به مدت شش ماه

 

 

اخبار مرتبط
گزارش فوربس این ارزها را با اصطلاح بلاک‌چین‌های زامبی توصیف می‌کند که شبیه به مردگان متحرک، صرفا وجود دارند و نشانه‌ای از حیات واقعی از نظر کاربرد یا پایگاه کاربری قابل توجه ندارند. برای مثال، ریپل که در ابتدا رقیبی جدی برای شبکه بانکی سوئیفت (SWIFT) تصور می‌شد، همچنان به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها