پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

کارکنان بانک مرکزی بریتانیا بعد از نیم قرن به دلیل افزایش حقوق کمتر از نرخ تورم اعتصاب میکنند.

24 خرداد 1401
کارکنان بانک مرکزی بریتانیا بعد از نیم قرن به دلیل افزایش حقوق کمتر از نرخ تورم اعتصاب میکنند.

به گزارش بانک اول  به نقل از بی بی سی مقر اصلی این بانک، در مرکز مالی لندن، مشهور به “سیتی” قرار دارد و در صورت عملی شدن اعتصاب، دفاتر شرکت‌های بزرگ در این منطقه با مشکل نگهبانی و خدمات و تعمیرات روبرو می‌شوند.

این بانک گفته برای مقابله با بحران احتمالی برنامه‌هایی دارد.

در صورت برگزاری این اعتصاب، اولین بار خواهد بود که کارمندان بانک مرکزی بریتانیا بعد از ۵۰ سال اعتصاب می‌کنند.

تعداد کارمندان این بانک ۴ هزار نفر اعلام شده ولی هنوز مشخص نیست از این تعداد چند نفر در اعتصاب شرکت خواهند کرد.

برای دومین سال متوالی کارکنان بانک مرکزی بریتانیا پیشنهاد افزایش حقوقی را دریافت کرده‌اند که به گفته اتحادیه صنفی آنها “پائین تر از نرخ تورم است” و همین باعث اعتراض آنها شده است.

این اتحادیه صنفی، همچنین گفته است سقف افزایش حقوق امسال یک درصد اعلام شده که البته حداکثر یک سوم این کارمندان مطلقا هیچ افزایش حقوقی نخواهند داشت.

مدیران ارشد بانک مرکزی بریتانیا آمادگی خود را برای مذاکره با اتحادیه این کارکنان برای جلوگیری از این اعتصاب اعلام کرده‌اند.

در بریتانیا تصمیم به اعتصاب از طریق رای‌گیری که اتحادیه هر صنف برگزار می‌کند، گرفته می‌شود و پس از رای اکثریت این تصمیم اجرایی می‌شود.

حدود دو هفته پیش مرکز ملی آمار بریتانیا نرخ تورم ماه مه امسال (۲۰۱۷) را ۲ و ۹ دهم درصد اعلام کرد که نسبت به ماه پیش از آن (آوریل) ۲ دهم درصد افزایش داشته است.

بر اساس اعلام این مرکز، این رقم بالاترین نرخ تورم ماهانه در بریتانیا از ژوئن ۲۰۱۳ تا کنون بوده است.

مرکز مالی”سیتی” در لندن مانند “وال استریت” در نیویورک، قلب فعالیت‌های اقتصادی بریتانیا محسوب می‌شود.

بازار بورس لندن و دفاتر صدها موسسه مالی و بانک در سیتی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات