ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

کدام فعالیتهای اقتصادی در قانون جدید از مالیات ارزش افزوده معاف شد

24 خرداد 1401
کدام فعالیتهای اقتصادی در قانون جدید از مالیات ارزش افزوده معاف شد

به گزارش بانک اول قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی قانون مالیات بر ارزش افزوده را [ طی شماره 29577/11- 20 مورخ 12/ 4/ 1400 ] به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ کرد.این قانون در 57 ماده تدوین شده که 6 ماه پس از ابلاغ به رئیس‌جمهور لازم الاجراست. بر اساس تبصره ماده پنجاه و هفتم، تا تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اردیبهشت 87 با اصلاحات و الحاقات بعدی تمدید می‌شود و اجرای آن لازم است.

 

 

مالیات ,

 

 

قابل ذکر است، برخی معافیت های قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده در بخش خدمات ؛ خدمات بیمه های زندگی، خدمات بیمه های محصولات کشاورزی، خدمات بیمه اجتماعی و درمان تکمیلی.

خدمات حمل و نقل ( اعم از بار و مسافر ) درون و برون شهری و بین المللی جاده ای، ریلی و دریایی

خدمات اقامتی هتل های سه ستاره و پایین تر، مهمانپذیر ها و سایر مراکز اقامتی که دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یا اتحادیه های ذیربط

مالیات ,

 

 

اخبار مرتبط
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت در هفته را آورده بود که کمیسیون اجتماعی در مصوبات خود این میزان را به ۴۰ ساعت در هفته کاهش داده بود.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: دریافت وجه نقد از بیماران به جای استفاده از کارتخوان برای اخذ ویزیت از سوی برخی از پزشکان، جزو تخلفات تعزیراتی نیست و در حیطه کار سازمان تعزیرات نیست.
در این باره کاربری با انتشار تصویر زیر نوشت: عجیب‌ترین جنس ممکن را در آمازون دیدم! ۱۰ اسکناس ۱۰ هزار تومانی، ۷۹ دلار (تقریباً سه میلیون و پانصد هزار تومان) و ۱۰ تراول ۵۰ هزار تومانی ۲۱۰ دلار ( تقریباً نه میلیون و پانصد هزار تومان) قیمت خورده است. این کاربر توئیتری در انتها به شوخی نوشت: به نظر افرادی که نوروز در ایران بودند و عیدی گرفتند بعد از برگشتند، سعی در درآمدزایی دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها