جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

آخرین خبر از وام بازنشستگان / دختران چقدر از حقوق پدران سهم می‌برند؟

24 خرداد 1401
آخرین  خبر از وام بازنشستگان / دختران چقدر از حقوق پدران سهم می‌برند؟

به گزارش بانک اول پیگیری‌ها از صندوق‌های بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی و لشگری و کشوری حاکی از این است که این مصوبه هنوز اجرایی نشده است. در واقع مدیران این صندوق‌ها نسبت به این مصوبه اظهار بی‌اطلاعی کردند.

براساس اظهارات رئیس کانون بازنشستگان استان تهران، پس از فوت پدر بازنشسته حقوق بین بازمانده‌ها تقسیم می‌شود. به طور مثال همسر و یک دختر بازمانده باشند حقوق بین این دو فرد به طور مساوی تقسیم می‌شود. اگر مادر هم فوت شده باشد کل حقوق به دختر می‌رسد.

علی دهقان‌کیا  می‌گوید: ما از تصمیم مجلس در این باره اطلاعی نداشتیم. در دولت‌های قبلی نیز مجلس با مصوبه‌های خود باری را روی دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشت، حالا هم با این اقدام فشاری روی خانواده بازماندگان بازنشسته‌ها وارد می‌شود. مسائل مهم‌تری هست که مجلس باید به آن بپردازد که مشکلات سازمان تامین اجتماعی حل شود.

به گفته او، با تصمیماتی مثل کاهش سهم دختران از حقوق پدران عمر سازمان تامین اجتماعی بیشتر نمی‌شود. نمایندگان مجلس که با مصوبه‌های خود این بار مالی را روی دوش سازمان آوردند، چرا دولت را ملزم به پرداخت بدهی خود نمی‌کنند؟

 

او اظهار می‌کند: بدهی جاری دولت به سازمان تامین اجتماعی در ماه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. با برداشت قوانین دست و پاگیری که بار مالی روی دوش سازمان گذاشته خیلی از مشکلات سازمان تامین اجتماعی حل می‌شود.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز چند روز قبل در گفتگو با تجارت‌نیوز نسبت موضوع کاهش سهم دختران از حقوق پدران اظهار بی‌اطلاعی کرد.

او گفت: از این مصوبه بی اطلاع هستم، چرا که حتی تلاش کردیم دختران طلاق گرفته‌ای که به خانواده برمی‌گردند نیز از حقوق پدرانشان سهم ببرند. طبق گفته او، سهم دختران از حقوق پدران فوت شده ۵۰ درصد است.

نوبت دوم وام بازنشستگان کی واریز می‌شود؟

دهقان‌کیا درباره وام بازنشستگان می‌گوید: اولین نوبت وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان در حال واریز است. همچنین دومین نوبت ثبت‌نام نیز در حال انجام است. مرحله دوم در شهریور واریز می‌شود، در واقع دومین نوبت گروه بازنشستگان متقاضی دریافت وام با حقوق ماه بعد وام دریافلت می‌کنند.

تجارت نیوز

اخبار مرتبط
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای این افراد خبر دارد
ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻟﻮحﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺭﺍﻫﯽ، ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺷﺮﻕ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺷﯿﮑﺎﮔﻮ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ می‌شدﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡ ﻭ ۳۰۰ ﻟﻮﺡ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۸۳ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ.
در شرایطی که بحث درباره مالیات بالا گرفته، سخنگوی سازمان امور مالیاتی توضیحاتی درباره شیوه مالیات‌ستانی دولت از افراد و مشاغل ارائه داده تا ابهامات مطرح‌شده تا حدودی رفع شوند
وزیر نفت در ادامه گفت: اگر بخواهیم یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای احداث کنیم، حداقل سه تا چهار سال زمان می‌برد و حداقل سه تا چهار میلیارد دلار بار مالی دارد تا بتواند ۸ تا ۱۰ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌کند. این یعنی ما باید سالی چهار پالایشگاه احداث کنیم که این میزان از مصرف را در مواقع اضطرار و این میزان مصرف، شرایط را کنترل کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها