ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

تکلیف مسکن ملی در دولت سیزدهم چیست ؟

24 خرداد 1401
 تکلیف مسکن ملی در دولت سیزدهم چیست ؟

به گزارش بانک اول رستم قاسمی امروز پنجشنبه  در بدو ورود به ساختمان دادمان، از زحمات محمد اسلامی، وزیر پیشین قدردانی کرد و گفت: تلاش‌های فراوانی در حوزه حمل‌ونقل و مسکن توسط مهندس اسلامی انجام شد و هر جا می‌رویم نامی نیک از وی بر جای مانده است.

وزیر راه و شهرسازی در بیان برنامه‌های خود، گفت: تقویت بخش‌های مختلف حمل‌ونقل در بخش‌های زمینی، هوایی، دریایی و ریلی در دستور کار قرار خواهد گرفت. همانطور که در مجلس اعلام کردم تلاش خواهیم کرد تا سهم حمل و نقل در تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

مسکن ملی در دولت سیزدهم

قاسمی در خصوص موضوع مسکن نیز گفت: ساخت و تکمیل طرح اقدام ملی مسکن که زحمات فراوانی برای آن کشیده شده در دولت سیزدهم تداوم خواهد یافت. همچنین واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر نیز به اتمام می‌رسند.

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد و خواسته‌های دولت و مردم را توسعه بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: مسکن محرومان و کم‌درآمدها از اولویت‌های دولت سیزدهم است. با ایجاد جاذبه و ارائه مشوق تلاش خواهیم کرد تا کم‌درآمدها صاحب مسکن شوند

رئیس‌جمهور نیز صبح امروز در نخستین جلسه هیات دولت سیزدهم،‌ وعده خود برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال را تکرار کرد.

سیدابراهیم رئیسی، با اشاره به وعده خود برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال گفت: وزیر راه و شهرسازی با جدیت دنبال کند تا این وعده محقق شود. ما باید دولت «صادق‌الوعد» باشیم و به وعده‌های خود عمل کنیم

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این جلسه گفت قول‌هایی که رئیس‌جمهور و وزرا به مردم داده‌اند، باید ماهانه چک شوند.

وی در این مورد توضیح داد: مثلاً اگر آقای قاسمی قرار است یک میلیون مسکن بسازد باید مشخص بشود که ماهی ۸۰ تا ۹۰ خانه ساخته شود و طوری باشد که پیشرفت فیزیکی آن معلوم باشد

تجارت نیوز

اخبار مرتبط
اوراق سلف مسکن که بهمن ماه سال گذشته باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری بیشتر از آخرین روند آن به سراغ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی رفت و او پاسخ داد: اوراق سلف مسکن در هیات مدیره سازمان است و هنوز نهایی نشده؛ یک پیچیدگی‌هایی در خصوص اجرای آن وجود دارد که فعلا دست نگه داشتیم تا بررسی مجدد شود و بعید می‌دانم به پایان سال برسد.
نوروزی با بیان اینکه مشاوران مسکن در صورت تخلف از میزان سقف اجاره‌بها جریمه می‌شوند گفت: طبق قانون ساماندهی رسیدگی به تخلفات و نظارت دقیق بر روند فعالیت های مشاوران املاک از مهم ترین مصوبات این قانون است.
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها