دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

کلاهبرداری با پیامک مسدود شدن سیم‌کارت

24 خرداد 1401
کلاهبرداری با پیامک مسدود شدن سیم‌کارت

به گزارش بانک اول سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، اظهار کرد: اخیرا پیامکی جعلی با سرشماره‌های عمومی مبنی بر مسدودی سیم کارت به دلیل تخلف برای برخی شهروندان ارسال شده است که حاوی یک لینک جهت هدایت کاربر به وب سایت جعلی با عنوان همیاب ۲۴ است.

وی افزود: در این وب سایت بدافزاری برای دانلود و پیگیری تخلف قرار داده شده که پس از نصب و اجرا، کاربر گرفتار درگاه فیشینگ شده و علاوه بر سرقت اطلاعات و تخلیه حساب بانکی، با دسترسی گرفتن از پیامک‌های تلفن همراه، همین پیام برای سایر شهروندان از طرف کاربر ارسال می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: در این وب سایت تقلبی، نماد‌های رسمی کشور توسط جاعلان جعل و در مقابل مخاطب نمایش داده می‌شود.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: کاربران باید هوشیار بوده و فریب اینگونه پیام‌ها را نخورند تا گرفتار صفحات فیشینگ و به دنبال آن کلاهبرداری‌های مالی مجرمان سایبری نشوند./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.
محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع تمدید بخشودگی جرایم مالیاتی و تمدید مهلت ارسال اظهارنامه سه‌ماهه دوره چهارم سال ۱۴۰۲ مالیات ارزش افزوده تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ را ابلاغ کرد. همچنین طبق این بخشنامه مهلت ارسال معاملات فصلی تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ نیز تمدید شد.
اگر رتبه اعتبارسنجی گرفته‌اید و رتبه شما پایین است یا رتبه اعتبارسنجی شما صفر است و از خود می‌پرسید چرا رتبه اعتبارسنجی کم میشود؟ این مطلب را مطالعه کنید
تمام شهرهای چین در فهرست ۲۰ شهر برتر بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، بخشی از میلیاردرهای خود را از دست داده اند. شهرهای هند پیشتاز هستند و دهلی نو (۶+) و بمبئی (+۳) بیشترین صعود را داشته اند. در سطح کشور، چین و ایالات متحده با هم ترکیب می شوند و نیمی از شهرهای برتر را به خود اختصاص می دهند. آنها همچنین حدود نیمی از جمعیت ۳,۲۰۰ میلیاردر جهان را در خود جای داده اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها