یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

نحوه محاسبه مالیات اینفلوئنسرها

24 خرداد 1401
نحوه محاسبه مالیات اینفلوئنسرها

به گزارش بانک اول «محمود علیزاده» با بیان این که اینفلوئنسرها و فعالیت‌شان در فضای مجازی به عنوان شغل محسوب می‌شود، تاکید کرد درآمد این افراد طبق ضوابط مالیات بر درآمد،همانند سایر شاغلین مشمول این مالیات خواهد شد.

 

وی درباره نحوه محاسبه درآمد اینفلوئنسرها گفت:

 

«به موجب قانون مالیات‌های مستقیم و با آخرین اصلاحاتی که در آن صورت گرفته است، درآمد واقعی هر شخصی اعم از اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده در رسانه‌های کاربر محور، براساس بررسی صورت‌حساب‌ها و حساب‌های بانکی و استناد به مدارک و اسناد، مشخص شده و به عنوان ماخذ محاسبه مالیات تعیین می‌شود.»

لازم به یادآوری است نمایندگان مجلس در سال گذشته به هنگام بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات را مشمول مالیات بر درآمد کردند. دستورالعمل اجرای این مالیات نیز مرداد ماه سال جاری ابلاغ شد که طبق آن در سال جاری سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آن‌ها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

همچنین، براساس دستورالعمل مربوطه، هزینه‌های تولید محتوا و گزارش آگهی به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب خواهد شد و چنانچه مابه‌ازای ارائه خدمات تبلیغاتی در صفحه‌های شخصی در رسانه‌های کاربر محور برای دیگران، تحصیل یا تملک کالا یا دریافت خدمت باشد ارزش منصفانه مابه ازای دریافتی درآمد محسوب شده و مشمول مالیات می‌شود.

بحث مالیات اینفلوئنسرها با توجه به درآمد سالانه هزار میلیاردی آن‌ها مدتی است که مطرح شده و در همین زمینه دفتر مطالعات تنظیم‌گری ساترا، گزارشی درباره قوانین کشورهای مختلف در رابطه با اخذ مالیات از اینفلوئنسرها و تنظیم‌گری این حوزه منتشر ساخته است.

ایسنا

 

اخبار مرتبط
در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال 1403 برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (21) ماده (1) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ایران، در روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار می‌گردد.
در بخش سخت افزاری نیز استفاده دائمی از داده‌های تلفن همراه و همچنین اتصال مداوم بلوتوث گوشی به دستگاه‌هایی مانند ساعت یا هدفون می‌تواند دمای گوشی را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. فیلمبرداری یا فعال بودن مداوم دوربین گوشی نیز دیگر عاملی است که علاوه بر خالی کردن باتری گوشی می‌تواند دمای گوشی را به شدت بالا ببرد چرا که همزمان پردازنده و دوربین با یکدیگر فعالیت دارند و به این ترتیب دمای دستگاه به شدت افزایش پیدا می‌کند.
، شخصیت حقیقی یا حقوقی که برات را صادر می‌کند پرداخت مبلغی را در آینده به فردی دیگری ضمانت می‌دهد. با این تفاوت که مبلغ باید از سوی فرد دیگری که صادرکننده برات از او طلب دارد پرداخت شود.
وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها