دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

نحوه فروش سهام عدالت از طریق بانک انصار

24 خرداد 1401
نحوه فروش سهام عدالت از طریق بانک انصار

به گزارش بانک اول بانک انصار یکی از پنج بانکی بود که در بانک سپه ادغام شد، اما مشتریان این بانک ادغام شده که از دارندگان سهام عدالت هستند می‌توانند درخواست فروش سهامشان را از طریق کارگزاری این بانک ثبت کنند.

 اما از بین دارندگان سهام عدالت فقط سهامدارانی می‌توانند از طریق کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی درخواست فروش خود را ثبت کنند که سهام خود را به روش مستقیم آزادسازی کرده باشند.

قدم اول

بنابراین دارندگان سهام عدالتی که سهام عدالت با روش مستقیم آزادسازی کرده‌اند و از مشتریان بانک انصار هستند می‌توانند درخواست فروش سهامشان را از طریق
آدرس سامانه الکترونیک کارگزاری بانک انصار به آدرس https://online.ansarbankbroker.ir/Account/Login ثبت کنند.

طبق تصویری زیر، افراد پس از ورود از طریق لینک بالا یا با سرچ کردن واژه «کارگزاری بانک انصار» وارد صفحه مشابه تصویر پایین می‌شوند. طبق این تصویر سهامداران باید روی گزینه «سامانه سهام عدالت» که در تصویر داخل کادر قرمز قرار گرفته کلیک کنند.

 

 

 

قدم دوم

در قدم بعدی سهامداران وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر می‌شوند که دو گزینه دارند: «ثبت‌نام در اولین ورود» و «ورود به سامانه».

گزینه «ثبت‌نام در اولین ورود» مخصوص کسانی است که تاکنون برای فروش سهام عدالت از طریق بانک انصار اقدام نکرده‌اند. این افراد می‌توانند روی لینک «https://ansarbankse.etadbir.com/login.html#/ReqSms» کلیک کنید.

اما کسانی که یک بار قبلا وارد سامانه فروش سهام عدالت از طریق بانک انصار شده‌اند باید روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنید، این افراد نیز با کلیک روی لینک «https://ansarbankse.etadbir.com/login.html» می‌توانند وارد این بخش شوند. در این بخش سهامداران باید نام کاربری که همان کد ملی است و رمز عبور قبلی که انتخاب کرده‌اند را وارد کنند.

درخواست فروش سهامداران از طریق کارگزاری به سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌شود، پس تایید سازمان بورس سهام فروخته می‌شود. دو روز پس از انجام فروش سهام پول به حساب سهامدار واریز می‌شود.

اخبار مرتبط
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها