یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

24 خرداد 1401
قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

به گزارش بانک اول هم‌اکنون در بازار داخلی، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۸ هزار و ۲۲۱ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

در بازار ارز هم‌ اکنون،‌ قیمت دلار ۲۸ هزار و ۳۱ تومان، قیمت یورو ۳۲ هزار و ۵۳۴ تومان، پوند انگلیس ۳۸ هزار و ۲۳۹ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۶۳۵ تومان اعلام شده است.

 

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار ۲۷هزار و ۴۸۰ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۶ هزار و ۹۳۶ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۳۱ هزار و ۹۱۶ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۳۱ هزار و ۲۸۴ تومان اعلام شده است.

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد عقب نشینی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله در کانال ۴۴ هزار تومان، قیمت حواله دلار در کانال ۴۱ هزار تومان و قیمت یورو هم در کانال ۴۷ هزار تومان پیشروی کردند. به عقیده معامله‌گران با کاهش تنش در منطقه، قیمت‌ها از روند صعودی دست کشیدند و ریزش بازار را به ۴ دلیل اشباع خرید در بازار، از دست رفتن حمایت‌های مهم نرخ دلار و سکه، دیپلماسی فعال اقتصادی دولت با سفر وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی به عربستان و تذکر مجلس به بازارساز جهت حضور فعالانه‌تر در بازار می‌دانند.
در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود و عرضه دلار تقلبی در بازار ایران بوده‌ایم. این موضوع چالش‌های زیادی را برای مردم و فعالان اقتصادی به‌وجود آورده است.
سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز ضمن تکذیب این ادعا، طرح این شائبه‌ها را از سوی کسانی دانست که از این حواشی سود می‌برند. بانک مرکزی از سال گذشته برای ساماندهی بازار طلا و سکه اقدام به حراج سکه کرد که تاکنون 10مرحله از این حراج انجام شده است. در حراج‌های ابتدایی تنها ربع سکه عرضه می‎شد اما کمی بعد نیم‌سکه و سکه تمام نیز در این حراج‌ها عرضه شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها