یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌ بینی قیمت دلار برای فردا ۴آبان / شکست نوسان گیران در مقابل بازارساز

24 خرداد 1401
پیش‌ بینی قیمت دلار برای فردا ۴آبان / شکست نوسان گیران در مقابل بازارساز

به گزارش بانک اول  برخلاف هفته‌های گذشته، قیمت دلار از ابتدای آبان در مسیر افزایشی قرار گرفت و حتی در ساعاتی از معاملات پشت‌خطی دو روز اخیر به بالای سطح ۲۷۶۰۰تومان هم رسید، اما هنوز نوسان‌گیران موفق به شکست مرز مقاومتی ۲۷۷۰۰تومان نشده‌اند.

 

از ابتدای هفته با انتشار اخبار منفی درمورد برجام و ادعای گروسی درمورد جلوگیری ایران از بازرسی‌ها دلار فاز افزایشی گرفت و درحالی‌که قیمت آن در مهر ماه عمدتا در محدوده ۲۷۳۰۰تومان نوسان داشت، به سرعت مرز مقاومتی ۲۷۵۰۰تومان را شکست و در ساعاتی از معاملات پشت‌خطی در بالاتر از مرز ۲۷۶۰۰تومان قرار گرفت؛ اما خبرها حاکی از آن است که امروز بازارساز با افزایش عرضه به مقابله با نوسان‌گیران پرداخته و شواهد هم نشان می‌دهد که روند دلار نزولی شده است.

به این ترتیب درحالیکه صبح امروز هم پیشنهاد قیمت ۲۷۷۰۰تومانی در معاملات غیررسمی داده شده و نوسان‌گیران تلاش داشتند این ارز را به قیمت‌های بالاتر سوق دهند، اما بازار از ظهر تحت تاثیر عامل گفته شده در مسیر نزولی قرار گرفته و دلار تا زمان انتشار خبر به سطح ۲۷۵۹۰تومان عقب‌نشینی کرده است.

در این میان همچنان بالا بودن ارزش درهم و رسیدن آن به سطح ۷۵۳۰تومان محرکی برای افزایش انتظارات تورمی و رشد قیمت دلار محسوب می‌شود و از طرف دیگر، نبود خبری درمورد برجام خریداران را به بازگشت به معاملات ترغیب کرده است، اما چنانچه افزایش عرضه تداوم داشته باشد، با خروج خریداران از بازار، دلار مجددا با کاهش قیمت همراه خواهد شد./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز، 4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 97 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 27 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.
رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها