ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

نرخ انواع سودهای بانکی

24 خرداد 1401
نرخ انواع سودهای بانکی

به گزارش بانک اول مشتریان بانک‌ها می‌توانند سپرده‌های خود را در بانک‌ها بگذارند و از محل سپرده گذاری خود سود دریافت کنند که به این سپرده‌گذاری، سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار گفته می‌شود که نرخ سود علی‌الحساب آن در بانک‌های دولتی و غیردولتی از نوع عادی و ویژه آن به ترتیب ۱۰ و ۱۴_۱۲ درصد است. 

علاوه براین، نرخ سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری یکساله و دوساله نیز ۱۶ و ۱۸ درصد است. 

در این بین، لازم به ذکر است که مبنای محاسبه سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی حداقل مانده حساب در ماه است. 

از سوی دیگر، نرخ سود تسهیلات صنعت و معدن، کشاورزی، بازرگانی، خدمات و متفرقه، صادرات در بانک‌های دولتی به ترتیب ۱۸، ۱۵ و ۱۸، ۱۸، ۱۸ درصد است. 

همچنین، نرخ سود تسهیلات ساختمان و مسکن شامل حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن، خانه اولی‌ها، ساخت مسکن و جوانان در بانک‌های دولتی معادل ۱۱_۶ درصد است. 

طبق این گزارش، نرخ سود اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن ‌و تسهیلات بدون سپرده مسکن نیز ۱۸_۱۷.۵ درصد اعلام شده که نرخ سود تسهیلات در بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی ۱۸ درصد است./ایسنا

اخبار مرتبط
وی با اشاره به وجود دسته‌بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.
خانواده شهدا و مفقودالاثرها، جانبازان، آزادگان و رزمندگان می توانند از تسهیلات رفاهی دولت و سازمان های مربوطه بهره مند شوند.
وام ودیعه مسکن مستاجران تهرانی به‌عنوان ۲۰۰ میلیون تومان است و برای ساکنان کلانشهر‌ها ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند. فراموش نکنیم تا قبل از نهایی شدن مبلغ وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۳، رقم تسهیلات مستاجران پایتخت‌نشین ۱۵۰ میلیون تومان بود.
داریوش بلدی، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن کشور نیز در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر لزوم درجاسازی بر اساس ضوابط طرح هادی این روستا، اظهار کرد: طرح هادی روستای امامزاده ابراهیم شفت حد تفکیک ۱۲۰ متری را مشخص کرده و لذا باید در کمیته مربوطه درباره طرح هادی تصمیم گیری و حد تفکیک را کم کنیم تا اهالی بتوانند درجاسازی را انجام دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها