شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی مهم از روند شاخص بورس در هفته دوم آبان

24 خرداد 1401
پیش بینی مهم از روند شاخص بورس در هفته دوم آبان

به گزارش بانک اول هفته گذشته در آخرین روز معاملاتی، شاخص بورس ۹ هزار واحد رشد را ثبت کرد و در محدوده یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد قرار گرفت. طی هفته گذشته شاخص بورس حدودا یک درصد افت را ثبت کرد.

شاخص هم‌وزن هم در آخرین روز معاملاتی در کانال ۳۷۶ هزار واحد قرار گرفت. طی هفته گذشته شاخص هم‌وزن حدودا 3 درصد افت را ثبت کرد.

 

همچنین احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سهام مهم‌ترین عامل ریزش بازار سهام را در روزهای گذشته مشخص نبودن برنامه‌های دولت در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی بیان کرد.

 

 

اشتیاقی گفت: P/E بیشتر شرکت‌ها در محدوده ۵ و ۶ قرار دارد و ارزندگی سهام شرکت‌ها در قیمت‌های فعلی تثبیت شده است اما چون فروشنده در بازار زیاد است و استراتژی بیشتر افراد نوسان‌گیری و سهامداری در کوتاه مدت است، معاملاتی در قیمت‌های تعادلی شکل نمی‌گیرد و در نتیجه روند بازار منفی می‌شود.

 

کارشناسانی مثل احسان بیگی، هم درباره آینده بورس معتقدند باتوجه به وضعیت فعلی بازار سهام و افزایش نرخ دلار، سهم‌های دلاری رشد بیشتری داشته باشند. در مجموع صنایع فلزات اساسی، پالایشی، پتروشیمی و معدنی روند خوبی دارند.

اخبار مرتبط
اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 19 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 58 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماهیت سرمایه گذاری در بازارهای بورس، با ریسک هایی همراه است و در صورتی می توانید در این بازار سود بگیرید که فعالیت در آن، با شناخت و آگاهی کافی همراه باشد. اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.
معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۶ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها