جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

مالیات بر ارزش افزوده جدید «طلا و جواهر» چقدر است؟

24 خرداد 1401
مالیات بر ارزش افزوده جدید «طلا و جواهر» چقدر است؟

به گزارش بانک اول اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای خطاب به عموم واحدهای صنفی فعال در حوزه «طلا، جواهر و پلاتین» و مشتریان اعلام کرد: 

سازمان امور مالیاتی در ابلاغیه ای به اصناف، از واحدهای صنفی طلا، جواهر و پلاتین فروش خواست تا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را از مشتریان دریافت کنند.

بر اساس این ابلاغیه، قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ از سوی سازمان امور مالیاتی کشور لازم‌الاجرا اعلام شده و با توجه به جزء ۲ بند «ب» ماده (۲۶) این قانون در خصوص عرضه کنندگان کالا و خدمات طلا، جواهر و پلاتین مقرر است «اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند، مشمول مالیات و عوارض با نرخ ۹ درصد خواهد بود.»

بدیهی است پرداخت این وجه مربوط به مشتری است.

اخبار مرتبط
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها