شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

این افراد یارانه ۱۰۰ هزار تومانی را گرفتند / اعلام شاخص‌های دهک بندی مشمولان

24 خرداد 1401
 این افراد یارانه ۱۰۰ هزار تومانی را گرفتند / اعلام شاخص‌های دهک بندی مشمولان

به گزارش بانک اول  یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به ۳۲ میلیون نفر مشمول پرداخت شد و این در حالی است که ابهامات جدی درباره شاخصهای دهک بندی مشمولان ایجاد شده که نیاز به شفاف‌سازی وزات کار در این خصوص دارد.

 

ساعت 24 پنجشنبه 21 بهمن سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به ازای هر نفر صد هزار تومان یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا چهار واریز کرده است. پیگیری‌ها از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نشان داد که این یارانه برای 32 میلیون نفر از مشمولان یارانه (دهک یک تا چهار) و برای هر نفر صد هزار تومان واریز شده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این خصوص تاکید دارد، لیست این چهار دهک به همراه مشمولان تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی از سوی وزارت تعاون تهیه شده است و بر اساس لیست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که  با دستور رئیس جمهور برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شد که ما بر اساس آن پرداختی‌ها را انجام دادیم.

بحث ضرایب و شاخص‌هایش را هم وزارت تعاون تعیین کرده است. یعنی دهک یک تا چهار کار شناسایی آنها بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردند از سازمان تامین اجتماعی و ... تعیین کردند.

این افراد، افرادی هستند که فاقد درآمد ثابت هستند و مسکن یا خودرویی به نام ندارند. در این خصوص وزارت تعاون اطلاعات ریزتری دارد.

گفتنی است، تعداد کل خانوارها 24.4 میلیون واحد است که خانواده های یارانه بگیر  81 درصد یا معادل 78 میلیون نفر هستند. خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد نیز  12.7 درصد کل خانوارهای کشور میباشند.

تسنیم

اخبار مرتبط
دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.
با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند. بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
قادر آجرلو
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام،بنده سه سال است که بیکارم و تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستم و هیچ درآمدی به جز یارانه معیشتی ندارم ضمناً متاهل و دارای یک فرزند هم هستنم و از بیماری دیابت رنج می برم و باید انسولین بزنم آیا با این تفاسیر بنده شامل یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن نمی شدیم؟ لطفاً پاسخگو باشید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها