شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

اعتبار افراد، ضامن وام‌های بانکی ۵۰ میلیونی می شود

24 خرداد 1401
اعتبار افراد، ضامن وام‌های بانکی ۵۰ میلیونی می شود

به گزارش بانک اول محمد نورآزادی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های اصفهان  درباره پرداخت وام ۵۰ میلیونی بدون ضامن در بانک‌ها، اظهار کرد: افرادی که قصد دریافت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان دارند، براساس چارچوبی که وزارت اقتصاد مشخص کرده، می‌تواند وام دریافت کند.

او  افزود: در بخشنامه وزارت اقتصاد آمده است به‌جای اینکه افراد ضامن وام شوند، اعتبار وام‌گیرنده ضامن وی می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های اصفهان درباره نحوه تشخیص اعتبار حساب افراد، توضیح داد: بانک‌ها سامانه اعتبارسنجی دارند و به فرض اگر اعتبار افراد در رده A باشد، نسبت به رده B راحت‌تر می‌تواند وام دریافت کنند و اگر رتبه وی C باشد دوباره موضوع ضامن مطرح می‌شود، بنابراین اعتبار افراد وضعیت دریافت وام آنها را مشخص می‌کند، البته به این معنا نیست که تمام افراد با ارائه درخواست وام بتوانند تسهیلات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه این بخشنامه ابهامی ایجاد کرده که همه افراد می‌توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند، اما باید توجه داشت تنها افرادی که طبق مقررات داخلی بانک‌ها مشمول گرفتن وام می‌شوند براساس بخشنامه وزارت اقتصاد، بانک‌ها دیگر برای ضامن آنها سختگیری نخواهند کرد.

نورآزادی گفت: ممکن است بانکی با مجموعه و سازمانی تفاهم‌نامه‌ای برای پرداخت وام به کارکنانش داشته باشد و یا ممکن است مشتری خوش‌حساب بوده و اعتبار بالایی داشته باشد و خودبه‌خود وام به وی تعلق بگیرد.

او  تأکید کرد: بانک‌ها منابع خاص و مشخصی برای پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی بدون ضامن ندارند و تنها مشتری بعد از اعتبارسنجی می‌تواند وام دریافت کنند، بنابراین بانک‌ها نباید برای ضامن اصرار کنند و عدم اجرای آن از سوی بانک‌ها تخلف است.

ایسنا

اخبار مرتبط
مبلغ و شرایط طرح تسهیلاتی نیک وام بانک ملت : حداقل مبلغ وام در طرح نیک وام بانک ملت 30 میلیون تومان و حداکثر 300 میلیون تومان است. حداقل زمان مورد انتظار جهت کسب امتیاز و دریافت تسهیلات 4 ماه و حداکثر 12 ماه می باشد.
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها