دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

سهام دلاری بخریم؟

24 خرداد 1401
سهام دلاری بخریم؟

به گزارش بانک اول به زعم اغلب کارشناسان، اگر اخبار اطمینان بخشی از مذاکرات برجام مخابره نشود، بازار سرمایه همچنان در بازه‌ای خنثی و رنج مورد معامله قرار خواهد گرفت.

نوید قدوسی، کارشناس و فعال بازار سرمایه ، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: تحت تاثیر اخبار ضد و نقیضی که پیرامون مذاکرات برجام به بازار سرمایه مخابره می‌شود، معاملات امروز نیز در مسیر رکودی و خنثی باقی ماند. صنایع خودرویی، بانکی و حمل و نقل که در صورت وصول توافق از صنایع پیشرو بورس خواهند بود، در بورس امروز و همچنین روز گذشته با حجم زیادی از فروش همراه شدند.

وی افزود: در مقابل، دلار مجددا در مدار صعودی قرار گرفت و به تبع از این افزایش، سهام دلاری با افزایش تقاضا همراه شدند و برخی از آنها به صف خرید نشستند. بنابراین به نظر می‌رسد بازار سهام تحت تاثیر سیگنال‌هایی که از تحولات مربوطه به مذاکرات برجام دریافت کرده، در کوتاه‌مدت تغییر مسیر داده و تقاضا در بازار از صنایع ریالی به صنایع دلاری انتقال یافته است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:ولی سایه تردید و ابهام همچنان در بازار وجود دارد و ارزش معاملات در سطح پایینی قرار دارد. به نظر می‌رسد پول‌های بزرگ برای وارد شدن به  معاملات منتظر هستند تا ابهامات بازار برطرف شود.

قدوسی در پایان خاطر نشان کرد: بر این اساس می‌توان گفت معاملات هفته آینده روندی متفاوت از این هفته نخواهد داشت و همچنان در مسیر رنج و خنثی باقی می‌ماند. اما اگر سیگنال و خبر اطمینان بخشی از مذاکرات برجام به بازار مخابره شود، بورس نیز مسیر خود را مشخص خواهد کرد. در ادامه چنین امری، ارزش معاملات نیز با رونق همراه می‌شود./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد. معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها