ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

جزییات و نحوه دریافت وام با وثیقه اوراق بهادار

24 خرداد 1401
جزییات و نحوه دریافت وام با وثیقه  اوراق بهادار

به گزارش بانک اول بر اساس اعلام عشقی صاحبان اوراق بهادار از این طریق و با وثیقه قرار دادن اوراق خود و بدون نیاز به ضمانت دیگری، از شبکه بانکی وام دریافت کنند.؛ طی مراسمی که امروز برای رونمایی و افتتاح دیتاسنتر بورس برگزار شده بود، مجید عشقی خبر خوبی را به صاحبان اوراق بهادار داد. طبق اظهارات رییس سازمان بورس و اوراق بهادار؛ صاحبان اوراق می توانند از طریق وثیقه قرار دادن اوراقی که به آنها تعلق دارد از فروردین ماه سال ۱۴۰۱، برای دریافت وام بانکی اقدام کنند. 

او  این امکان را با توجه به سهامدار شدن طیف گسترده‌ای از شهروندان، گامی در جهت ارتقاء سطح معیشتی مردم ارزیابی کرده و نسبت به تسهیل شدن ارایه تسهیلات بانکی از طریق وثیقه قرار دادن اوراق بهادار در بانک‌ها ابراز امیدواری کرد. 

عشقی ضمن اشاره به در دست اجرا بودن برنامه‌ای مفصل برای توثیق اوراق بهادار در نظام بانکی جهت دریافت تسهیلات، عنوان کرد: بعد از فروردین ماه سال آینده اوراق بهادار شامل اوراق بدهی، سهام عدالت،‌ای تی اف و ... پشتوانه توثیق وام‌های خواهند شد که از شبکه بانکی گرفته می‌شود.

ناگفته نماند این بحث با توجه به طرح های مبنی بر توثیق سهام عدالت جهت دریافت وام بانکی تازگی ندارد اما اگر طبق گفته های مجید عشقی امکان دریافت تسهیلات از فروردین ماه ۱۴۰۱ برای صاحبان انواع اوراق بهادار میسر شود می‌توان امیدوار بود که دولت سیزدهم گامی واقعی و ملموس را در راستای تسهیل ارایه خدمات بانکی به اقشار مختلف جامعه برداشته است. 

لازم به ذکر است؛ صاحبان اوراق بهادار که تمایل به دریافت تسهیلات بانکی از طریق وثیقه قرار دادن اوراق تحت مالکیت خود دارند، طبق اظهارات مجید عشقی رییس سازمان بورس می توانند از هفته های ابتدایی سال آینده جهت دریافت تسهیلات بانکی اقدام کرده و خدمات مذکور را دریافت کنند. 

اقتصادآنلاین

اخبار مرتبط
معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری از پرداخت تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با کارمزد ۴ درصد خبر داد.
وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی فردی در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی حداکثر ۴ میلیارد تومان است؛ بانک مرکزی ضمن ابلاغ بخشنامه شرایط تضامین این وام را تشریح کرد.
بازپرداخت ۶۰ ماهه است اقساط ماهانه پرداختی شما در این حالت 5,258,328 تومان خواهد بود و کل سود وام 15,499,680 تومان و جمع اصل وام و سود آن نیز 315,499,680 تومان می شود که باید در مدت ۵ سال به بانک بازگردانده شود.
بانک ملت از مجموع ۱۸۵ هزار و ۷۷۷ نفر مراجعه‌کننده به ۱۵۱ هزار و ۴۹ نفر وام فرزندآوری داده است. از این تعداد، ۳۴ هزار و ۷۲۸ نفر در صف وام این بانک مانده‌اند. این آمار و ارقام یعنی تنها حدود ۱۸ درصد در صف وام مانده‌اند و ۸۲ درصد موفق به دریافت وام فرزندآوری شده‌اند. همچنین بانک ملی ایران ۱۴۷ هزار و ۳۹۸ هزار فقره وام پرداخت کرده است. از مجموع ۱۶۸ هزار و ۵۴۹ نفر متقاضی، ۱۲ درصد یعنی ۲۱ هزار و ۱۹۶ نفر در صف دریافت وام هستند و ۸۸ درصد وام را تحویل گرفته‌اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
AA ...
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آخه این چه وامی هست که مخصوصا تحویل قشر ضعیف جامعه میدهید و بعد بادی به گلو پر میکنید که : (گامی واقعی و ملموس را در راستای تسهیل ارایه خدمات بانکی به اقشار مختلف جامعه برداشته است) این چه وامی هست که حتما باید بری از فروشگاه رفاه خرید کنی آنهم نه از وسایل ضرروری و مورد نیاز چون از وسایلی مانند روغن و برنج که به تعداد یک واحد ببشتر نمیدهند و مابقی را باید تاید و شامپو نوشابه و کیک خرید کنی بهتر بود بفرمایید وام خرید نوشابه جهت مهمانی های عید یا بیشتر به اندازه کل یک سال که مردم وقشر ضعیف بتوانند به مدت زیادی کیک نوشابه بخورند به مردم داده ایم . آخه این چه وامی هست که باید ضمانت معتبر بدهی و به قول بانک اگر قسط آن به تاخیر بیافتد بلافاصله سهام عدالت فرد بفروش خواهد رفت. پس چه لزومی دارد که باید حتما فرد دریافت کننده این قشر ضعیف و زحمت کش کا ۹۹ درصد از روستاییان عزیز هستند این میلغ ۴۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان را از فروشگاههای رفاه خرید نمایند و آنهم اجبارا لوازم غیر ضرروری خرید نماید!! . واقعا هر کسی بانی این کار بوده باید از خودش و طرح مذکور خجالت بکشد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها