شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

بانک ها وام نهضت ملی مسکن نمی دهند

24 خرداد 1401
بانک ها وام نهضت ملی مسکن نمی دهند

به گزارش بانک اول وزارت راه و شهرسازی با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی از عدم پذیرش پرونده‌ متقاضیان تسهیلات ساخت مسکن در بانک‌ها خبر داد.

بر اساس جزییات این نامه، هیچ یک از شعب بانک‌های عامل در سطح استان‌ها، پرونده‌های تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پذیرش نمی‌کنند و امکان تشکیل پرونده را منوط به دریافت ابلاغیه از سوی شعبه مرکزی بانک مربوطه به شعب استانی دانسته و به‌صراحت اعلام می‌کنند که هیچ دستورالعملی به آن‌ها ابلاغ نشده است.

این در حالی‌ست که بانک مرکزی پیشتر دستورالعمل‌های مربوط به پرداخت تسهیلات موضوع قانون جهش تولید و تامین مسکن را به بانک‌های کشور ابلاغ کرده است.

 

در این نامه، وزارت راه و شهرسازی خواستار ابلاغ دستورالعمل به شعب بانک‌های استانی از سوی بانک مرکزی شده تا زمینه تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مهیا شود.

 
 

فارس
اخبار مرتبط
مبلغ و شرایط طرح تسهیلاتی نیک وام بانک ملت : حداقل مبلغ وام در طرح نیک وام بانک ملت 30 میلیون تومان و حداکثر 300 میلیون تومان است. حداقل زمان مورد انتظار جهت کسب امتیاز و دریافت تسهیلات 4 ماه و حداکثر 12 ماه می باشد.
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها