ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

وعده سود ثابت، نشانه حتمی کلاهبرداری در حوزه رمزارزها

24 خرداد 1401
 وعده سود ثابت، نشانه حتمی کلاهبرداری در حوزه رمزارزها

به گزارش بانک اول با ظهور بلاکچین و تغییر مفهوم مالکیت زمینه جدیدی از داریی‌ها به نام ارزهای دیجیتال که مبتنی بر دفترکل توزیع شده هستند در جهان به وجود آمدند. معروفترین و اولین دارایی دیجیتال در این حوزه بیت کوین هست.

عباس آشتیانی مدیر عامل انجمن بلاکچین گفت: بعد از رشد بیت کوین و پذیرش آن دربین مردم در کشور‌های مختلف شاهد رویکردهای مختلفی از حاکمیت‌ها، کاربران و کسب وکار‌ها بودیم. در کشور‌هایی که حاکمیت به جای رویکرد انفعال، رویکرد همراهی و پذیرش محدود را پیش گرفته بودند حوزه‌های آموزش و تدوین الزامات رشد بهتری را انجام داد، چون این حوزه دستور محور و مجوز محور نیست که به دلیل ماهیت رمزارزها، روش‌های جدید تنظیم گری را برای حفظ حقوق کاربران می‌خواهد .

 

به گفته آشتیانی در کشور ما، چون دیدگاه قانون گذاری سنتی و قدیمی است، در ابتدا رویکرد انکار و مجوز محوری را در پیش گرفتند که به مرور زمان متوجه شدند این رویکرد جواب نمی‌دهد که اکنون در حال تدوین قانون جامع در این بخش هستند. طی این دوره حوزه آموزش بزرگترین قربانی بوده است. مردم امروز توانایی تشخیص دقیق رمز ارزهای واقعی را بین بیش ۱۶ هزار نوع رمزارز و دارایی دیجیتال ندارند و با توجه به رشد قیمت بعضی از رمزارز‌ها دچار سو استفاده و کلاه برداری از برخی افراد هستیم.

 آشتیانی گفت: با توجه به جذابیتی که رمز ارز‌ها ها دارند، بعضی از افراد با استفاده از تکنولوژی بلاکچین اقدام به ساخت کوین می کنند. نگهداری کوین دشوار است و نوسانات شدید قیمتی دارد و هر کوین یک سپید نامه و فلسفه دارد که باعث ارزشمند شدن آن می‌شود و تبلیغات، تاثیرات زیادی در رشد قیمت آن ندارد. هر شرکتی که وعده سود ثابت در این حوزه می‌دهد نشانه کلاه برداری است. هرشرکتی که دعوت کردن افراد دیگر را به یک شبکه مثل بازاریابی شبکه‌ای تشویق می‌کند یکی از نشانه‌های هشدار برای کلاه برداری بودن آن پروژه است.

به گفته آشتیانی هرگونه وعده جذب سرمایه یا معادل بودن یک کوین با یک دارایی نیازمند مجوز قانونی است و وعده پرداخت سود ثابت یا متغییر نیز نیاز‌مند مجوز است و اگر آنرا نداشت یکی از نشانه‌های کلاه برداری است. موضوع فنی سپید نامه مثل تعداد محدود و روش خلق و تولید توکن در اختیار مردم قرار گرفته و بخش نرم افزاری آن ضعف دارد یا خیر.

مونا خلیل زاده استاد دانشگاه در مورد شرکت های پانزی گفت: کلاه برداری پانزی از طریق شرکت‌های کاغذی و با مدیریت افرادی که وجود خارجی ندارند و با اسامی مستعار و وب سایت‌های جعلی و با تبلیغات گسترده در بستر مجازی صورت میگیرد، طبق آنچه برآورد شده است طول عمر یک طرح پانزی بیش از دو سال نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
جبی مشهدی با توصیه به علاقه‌مندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوزهای لازم ادامه داد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.
گزارش فوربس این ارزها را با اصطلاح بلاک‌چین‌های زامبی توصیف می‌کند که شبیه به مردگان متحرک، صرفا وجود دارند و نشانه‌ای از حیات واقعی از نظر کاربرد یا پایگاه کاربری قابل توجه ندارند. برای مثال، ریپل که در ابتدا رقیبی جدی برای شبکه بانکی سوئیفت (SWIFT) تصور می‌شد، همچنان به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها