دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

کارتی شدن نان صحت ندارد

24 خرداد 1401
کارتی شدن نان صحت ندارد

به گزارش بانک اول ابوالفضل رفیعی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان ضمن تشریح طرح جدید آزادسازی قیمت آرد و اقدامات صورت گرفته در این باره اظهار کرد: پس از بررسی‌های مختلف که از سال قبل مطرح بود، امسال استان پایلوت انتخاب شد و در نهایت زنجان عهده‌دار این طرح شد.

معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه اجرای طرح پس از برگزاری جلسات مختلف کارشناسی قطعی شده است، اضافه کرد: باید برای اجرای این طرح هماهنگی داشته باشیم و این طرح برای کل نظام مهم است که منافع مردم در حوزه کلان را در نظر دارد.

وی با اشاره به اینکه در واقع هدف این طرح اصلاح پرداخت یارانه بود که به دست مصرف کننده برسد، گفت: بنابراین اصل حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر و با توجه به جمعیت یارانه بگیر قبلا همه افرادی که یارانه می‌گرفتند، مشمول این اصلاح هستند با تأکید بر اینکه و در بحث نان محدودیتی وجود ندارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: البته قبول داریم که در ابتدای طرح شدن موضوع، مشکل این بود که یک مقدار هماهنگی لازم در روایت اولی که باید تزریق می‌شد و این مرجع به سایر رسانه‌ها قرار می‌گرفت، هر چند در خلال اجرا آن موضوع بحث صنف و صنعت طرح را تحت شعاع قرار داد.

رفیعی با اشاره به اینکه دشمن نیز از این موضوع سوء استفاده کرده و بهانه‌ای برای آنها شد، گفت: البته دشمن همیشه به دنبال ایجاد دغدغه برای مردم بوده و انتظاری هم نیست، اما باید با همکاری نخبگان اقدامات توجیهی در ارتباط با این طرح انجام شود و ما انتظار داریم رسانه‌ها این اقناع‌سازی را انجام دهد و مهمتر از آن مردم نیز همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث آرد و نان پایلوت شدن زنجان مطرح شده بود، گفت: این بحث باید مطرح باشد که قیمت نان تغییری نکرده است و روند پرداخت یارانه به خود مصرف کننده خواهد بود و صرفا روش پرداخت تغییر کرده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه علت انتخاب زنجان در این طرح هم مطرح شده است و استاندار هم در این باره توضیح داده‌اند، افزود: شاید در ابتدا ما مسؤولان نیز اطلاع چندانی از طرح نداشتیم، مخالف این طرح بودیم، ولی بعدها با توجه به پیگیری‌ها و جدیت هوشمندانه استاندار و پیگیری از وزارت‌خانه ابهامات برطرف شد.

رفیعی با اشاره به اینکه یکی از نکات مورد تأکید استاندار در این طرح تغییر نکردن قیمت نان و دیگری سقفی در خرید نباشد و برای مردم دغدغه ایجاد نکند، اضافه کرد: استاندار این موارد را با عنوان خط قرمز مطرح کردند و خوشبختانه به نتیجه هم رسید.

وی بحث کارتی شدن نان را رد کرد و گفت: متاسفانه با توجه به تازگی طرح این موضوع در فضای مجازی مطرح شد و بازتاب هم داشت، اما اصلا چنین چیزی نیست و مردم می‌توانند با هر کارتی خرید کنند.

رفیعی با بیان اینکه قرارگاه به صورت روزانه موضوعات جانبی طرح را رصد خواهد کرد، افزود: در تلاش هستیم که طرح به بهترین نحو اجرا شود و با تشکیل گروه‌های بازرسی و سازمان صمت و... آماده اجرای طرح هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار زنجان درباره بحث پرداخت یارانه معیشتی نیز به صورت کشوری ساز و کار برداشت اعلام خواهد شد، اضافه کرد: قطعا لیست کالاهایی که افزایش قیمت خواهند داشت و یا تغییری نخواهند کرد نیز اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث نظارت بر قیمت‌ها و مکانیزم و عدم افزایش قیمت غیرواقعی را هم خواهیم داشت، گفت: بحث تولید و سرمایه در گردش نیز مورد توجه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انتظار از همه عزیزان این است که در اجرای این طرح مجموعه مسؤولان را همراهی کنند، گفت: خوشبختانه تولیدات خوبی در بحث رسانه در این زمینه داشتیم، هر چند یک مقدار بحث ماکارونی نگرانی‌ها را تشدید کرد، اما هدف ما اقناع‌سازی بوده است.

رفیعی با بیان اینکه تأکید استاندار زنجان امنیت و آرامش مردم در اجرای این طرح پایلوت بوده است، افزود: امیدواریم با همراهی رسانه‌ها این آرامش در جامعه رخ دهد، هرچند دغدغه‌ها را قبول داریم اما در شیوه اجرا با تعامل و تبادل نظر و بررسی مشکلات و پیگیری برای رفع آنها تبعات کمتری خواهیم داشت.

معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه گاها انتشار شایعات در فضای مجازی موجب به هم‌ریختگی جو می‌شود، اضافه کرد: انتظار داریم رسانه‌ها با نگاه ملی استانداری را در اجرای طرح یاری کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مردم نیز درباره شیوه پرداخت یارانه است، گفت: گاها شرایط اقتصادی خانواده تغییر کرده اما هنوز یارانه دریافت نکرده است که امیدواریم در این باره نیز مدیریت استانی داشته باشیم و پاسخگوی دغدغه مردم باشیم.

رفیعی گفت: هدف از این جلسه نیز آن بود که سیاست‌گذاری اخبار و اطلاعات و خط مشی این حوزه مشخص شود و به سمت آرام کردن جامعه با اجرای درست طرح برویم./فارس

اخبار مرتبط
اگر رتبه اعتبارسنجی گرفته‌اید و رتبه شما پایین است یا رتبه اعتبارسنجی شما صفر است و از خود می‌پرسید چرا رتبه اعتبارسنجی کم میشود؟ این مطلب را مطالعه کنید
تمام شهرهای چین در فهرست ۲۰ شهر برتر بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، بخشی از میلیاردرهای خود را از دست داده اند. شهرهای هند پیشتاز هستند و دهلی نو (۶+) و بمبئی (+۳) بیشترین صعود را داشته اند. در سطح کشور، چین و ایالات متحده با هم ترکیب می شوند و نیمی از شهرهای برتر را به خود اختصاص می دهند. آنها همچنین حدود نیمی از جمعیت ۳,۲۰۰ میلیاردر جهان را در خود جای داده اند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هر نوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.
گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی،عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها