یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

آخرین موعد تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد سال ۱۴۰۰ مشاغل

24 خرداد 1401
آخرین موعد تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد سال ۱۴۰۰ مشاغل

به گزارش بانک اول آقای محمد برزگری گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های هرگونه مشوق و معافیت‌های مالیاتی، تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر است. یعنی تمام معافیت‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی و نرخ‌های صفر مالیاتی منوط به تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر است و یکی از اصلی‌ترین معافیت ها، معافیت ماده ۱۰۱ بوده که براساس آن ۳۶ میلیون تومان از سود مودیان از پرداخت مالیات معاف می‌شود.

 

به گفته او، اگر مودیان اظهارنامه خود را در زمان مقرر ارائه نکنند، جریمه‌ای در ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم ذکر کرده و براساس آن عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از تمام معافیت‌‏های مالیاتی و  جریمه ۳۰ درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.

مودیان مالیاتی برای ارسال اظهارنامه به صورت سیستمی، می‌بایست در نظام مالیاتی ثبت نام داشته باشند، بنابر این صاحبان مشاغل فاقد ثبت نام، لازم است در اسرع وقت با مراجعه به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به ثبت نام در نظام مالیاتی اقدام کنند.

اخبار مرتبط
گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی،عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.
این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.
به کمک این طرح دیگر نیازی به حمل کارت‌های فیزیکی و نگرانی گم شدن یا فراموش کردن آنها نیستید. نسخه ‌های الکترونیکی کارت ‌ها از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به کارت‌ های فیزیکی برخوردارند. ضمنا این طرح برای مردم هزینه‌ای ندارد و حتی با حذف کارت‌های فیزیکی، هزینه‌های دریافت و تعویض کارت‌های جدید را نیز کاهش می‌دهد.
سامانه خودنویس به صورت برخط با درگاه ملی مجوزها در ارتباط است و اعتبار جواز کسب مشاوران املاک با هر بار ورود به سامانه خودنویس بررسی شده و فقط مشاورین املاک دارای جواز کسب فعال امکان استفاده از خودنویس را خواهند داشت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها